Hvad er et title tag?
Title tag er et synonym for SEO title, og er den øverste overskrift, der bliver vist på hver plads i Google-søgningerne. Dette er én af de mest essentielle dele af On page SEO, da det er førstehåndsindtrykket, man giver dem, der foretager de pågældende Google-søgninger. Derfor bør man have fokus på at formulere et tekststykke, der både er retvisende ift. den pågældende side. Samtidig skal man formå at gøre dette på en tillokkende måde, så folk har lyst til at klikke på linket.
Ligesom med de andre dele af SEO, er der ingen facit for, hvordan et title tag skal være. Dog har eksperter på området draget visse erfaringer, der har vist sig at fungere. Som en tommelfingerregel, bør ens fokussøgeord fremgå som én af de første ord. På denne måde fortæller man Google og vedkommende, der foretager søgningen, at den pågældende side er relevant ift. fokussøgeordet.
HMTL-symboler for større opmærksomhed
Ét af de bedste kneb for at øge opmærksomheden mod ens title tag og meta description (tekststykket, der bliver vist under et title tag), er ved at bruge HTML-symboler. Disse symboler kan have mange forskellige former. Man finde et udsnit af disse symboler på vores side: SERP-simulator, hvor man kan kopiere symbolerne til eget brug. På denne side er der et anvendeligt værktøj, der kan bruges til at udforme title tag og meta description på korrekt vis, og med korrekt længde.