Nordlys Marketing
  • FORSIDE
  • SPECIALER
    • Online markedsføring
      • Søgemaskineoptimering (SEO)
      • Google Ads annoncering
      • Webshop markedsføring
      • Social markedsføring
      • Logo
    • Hjemmesider
      • Ny hjemmeside
      • Optimering af hjemmeside
      • Analyse af hjemmeside
      • Vedligeholdelse af hjemmeside
    • Konsulentydelser
      • AdWords-konsulent
      • Analytics-konsulent
      • SEO-konsulent
      • Online marketingkonsulent
    • Udvikling og support
      • Backup af hjemmeside
      • Flytning af hjemmeside
      • Gendan hjemmeside
      • Hjemmesideudvikling
      • Hjælp til hjemmeside
      • Optimering af hjemmeside
  • KURSER
    • Google Ads
    • Google Analytics
    • SEO
    • Digital markedsføring
    • WordPress
  • BLOG
  • REFERENCER
  • OM OS
    • Om os
    • Viden
    • Priser og samarbejde
    • Handelsbetingelser
    • Privatlivspolitik
    • Jobs
  • KONTAKT
  • BESTIL TILBUD
Vælg en side

AMP

Du er her: Hjem » Ordbog » AMP

Hvad betyder amp?

”AMP” står for “Accelerated Mobile Pages” og er et open-source projekt (https://www.ampproject.org/) som er skabt med henblik på at få hurtige hjemmesider, som indlæses næsten med det samme på mobile enheder – selv på en langsom mobilforbindelse. Dette tiltag er skabt med henblik på at motivere hjemmesideejere til at arbejde med hjemmesidehastigheden på mobile enheder. Det har førhen af naturlige årsager, ikke været en stor prioritering, at arbejde på at gøre en hjemmeside hurtigere, når den tilgås på mobile enheder. Dog har udviklingen af smartphones og tablets medført at stadig flere benytter disse til at surfe og handle på nettet. Faktisk er der flere, der benytter smartphones og tablets end desktop (computere) til at handle på nettet.

Projektet går ud på at optimere en hjemmesides kode til det absolutte minimum af forespørgsler til serveren, hvoraf siden kan hentes langt hurtigere end den normalt vil kunne. Senest har Google også skubbet til udbredelsen af AMP blandt hjemmesider ved at gøre det til en ranking-faktor i SEO-regi. Med MobileFirst indekset, belønnes de sider, som kan indlæses hurtigt, hvilket er det, som AMP-optimerede sider kan. Dermed får brugerne en bedre oplevelse ved ikke at skulle vente på, at siden indlæses, og det belønner Google med højere rangeringer.

Andre faktorer har naturligvis stadig en væsentligt større indflydelse i forhold til søgemaskineoptimering og rangering i Google. Her er AMP-projektet så blot endnu en tilføjelse til de meget komplekse algoritmer søgemaskinerne arbejder efter.

Ordbog

  • 200 OK
  • 301 Redirect
  • 302 Redirect
  • 404 Fejl
  • Above the fold
  • Affiliate Marketing
  • Ajax
  • AMP
  • Ankertekst
  • Backlink
  • Bounce Rate
  • CMS
  • Content Marketing
  • Cookie
  • Google
  • Google Analytics
  • H-tags
  • HTML
  • HTTP og HTTPS
  • Htaccess
  • Indgående links
  • Java
  • JavaScript
  • Keyword
  • Linkbuilding
  • Linkjuice
  • Meta description
  • Off page SEO
  • On page SEO
  • Organiske søgeresultater
  • Organisk trafik
  • ROAS
  • SEO
  • Søgeordsanalyse
  • Udgående links
  • Usability
Tilbage til ordbogen

GRATIS POTENTIALEANALYSE 

Bestil analyse af jeres hjemmesides synlighed

Analysen udarbejdes manuelt med skræddersyede anbefalinger og fremsendes på mail

Valgfrit: Ønsker særligt fokus på

KONTAKT

Nordlys Marketing

Tlf: 60 72 05 60
[email protected]

Strandvejen 125
2900 Hellerup

CVR: 36 60 94 35

SPECIALER

  • Online markedsføring
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Google Ads annoncering
  • Ny hjemmeside
  • Kurser
  • Konsulentydelser
  • Support

OM OS

Vi er et online marketing bureau med benene på jorden og et stort fokus på service og kvalitet.

  • Følg
  • Følg
  • Følg

NYESTE INDLÆG

Apples iOS 15 opdatering

Apples iOS 15 opdatering

ÅBNINGSTIDER

Mandag:   09:00 – 16:30
Tirsdag:     09:00 – 16:30
Onsdag:    09:00 – 16:30
Torsdag:    09:00 – 16:30
Fredag:      09:00 – 15:30
Lør./Søn.:   Lukket