Brug HTML-symboler til at pifte din title op

af | sep 23, 2016 | SEO

HTML-symboler pifter din title og meta op

De gode pladser i Googles søgeresultater er der stor rift om – og med rette. De gode placeringer kan nemlig give rigtig meget trafik til din side, men du kan faktisk påvirke udfaldet med en smule psykologi. Her kommer HTML-symboler ind i billedet.

 

HTML-symboler og tegn sætter liv i dine tekster

Nu tænker du nok: “Er de symboler ikke et levn fra 90’erne?”. Jo, men de virker utroligt godt den dag i dag, og kan gøre netop dit budskab en smule skarpere og mere friskt end dine konkurrenters. I sidste ende er det dog en smagssag, men effekten er der. Vælg evt. nogle, som har et mere neutralt udtryk.

Derfor skal du bruge symbolerne: Selvom du kæmper om de gode pladser i toppen af Google, så kan en 2. plads sagtens være lige så god som en førsteplads – den kan i hvertfald skaffe lige så meget trafik. Det er nemlig kun statistisk, at folk klikker mest på de øverste og så falder klikraten ned ad i takt med placeringerne falder.

Men det skyldes, at folk er dovne og blot klikker på det, der er ligefor. Men ser man resultatet på første- og andenpladsen, så kan man hurtigt “vinde” brugeren med en title og meta, som bare ser mere spændende ud og få besøgene i stedet for konkurrenten på førstepladsen. 

 

HTML-symboler, som kan bruges i din title og meta

Ikke alle symboler kan anvendes i din SEO-title og meta. Det er kun nogle bestemte, og vi har her gjort det nemt og samlet de du kan anvende. Vores favoritter er selv de mere neutrale, som på enkel vis understreger budskabet. Se dem alle nedenfor:

Symboler som kan anvendes i din TITLE

Vores favoritter:

«

»

¢

£

$

¥

½

¼

¾

 

Symboler som kan anvendes i din META

«

»

Seneste blogposts:

WordPress 5.0 – Gutenberg

Wordpress står overfor den måske største opdatering til dato med den kommende version 5.0, også...

SEO marketing

Indledning Online marketing - herunder SEO marketing (også kaldet søgemaskineoptimering) er...

Google Ads afløser Google AdWords

GOOGLE ADWORDS SKIFTER NAVN TIL GOOGLE ADS Efter knapt 20 år vælger Google at ændre navnet på det,...

Få flere følgere på Instagram

Ønsker du konkrete råd til, hvordan du kan få flere følgere på netop din Instagram-profil, er du...

Kært barn har mange navne

SEO-optimering? Google-optimering? Søgeordsoptimering? Jep, alle "navne" for præcis det samme i...

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *