Nordlys Marketing
  • FORSIDE
  • SPECIALER
    • Online markedsføring
      • Søgemaskineoptimering (SEO)
      • Google Ads annoncering
      • Webshop markedsføring
      • Social markedsføring
      • Logo
    • Hjemmesider
      • Ny hjemmeside
      • Optimering af hjemmeside
      • Analyse af hjemmeside
      • Vedligeholdelse af hjemmeside
    • Konsulentydelser
      • AdWords-konsulent
      • Analytics-konsulent
      • SEO-konsulent
      • Online marketingkonsulent
    • Udvikling og support
      • Backup af hjemmeside
      • Flytning af hjemmeside
      • Gendan hjemmeside
      • Hjemmesideudvikling
      • Hjælp til hjemmeside
      • Optimering af hjemmeside
  • KURSER
    • Google Ads
    • Google Analytics
    • SEO
    • Digital markedsføring
    • WordPress
  • BLOG
  • REFERENCER
  • OM OS
    • Om os
    • Viden
    • Priser og samarbejde
    • Handelsbetingelser
    • Privatlivspolitik
    • Jobs
  • KONTAKT
  • BESTIL TILBUD
Vælg en side

CRO

Du er her: Hjem » Ordbog » CRO

Hvad betyder CRO?

CRO er en forkortelse for Conversion Rate Optimization, og handler altså om konverteringsoptimering. Mange har stort fokus på at lave godt content på deres sider, samt tiltrække besøgende, men glemmer måske at have øje for hvordan alt dette skal gøres, så de besøgende konverterer bedst muligt.

Konvertering er noget, du gerne vil have de besøgende til at foretage på en given underside. Det er med andre ord målet på den pågældende underside. Dette kan være alt fra salg, bestillinger, kommentarer til udfyldelse af en kontaktformular osv.

CRO handler om at optimere på kritiske steder, så der er flere besøgende på din hjemmeside, der konverterer, og altså foretager den handling, du ønsker. Her handler det om at finde ud af hvilke mål du ønsker at opnå med din online tilstedeværelse? Er det at skabe flere salg? Skabe et community? Eller noget helt tredje?

Her kan det være en god idé at sætte nogle KPI’er op omkring hvilke områder, der er vigtige for dig at forbedre. Derefter kan du opsætte specifikke mål under hver KPI, der er SMART (Specific Measurable Attainable Relevant Timebound).

Inden du begynder at arbejde på at nå disse mål, er det vigtigt at vide hvem din målgruppe er, så du kan rette kommunikationen herefter. Hvordan skal content være formuleret og sat op for at øge sandsynligheden for at den besøgende konverterer?

Ydermere er Google Analytics og Google Search Console anvendeligt at benytte i sin CRO til bl.a. at holde øje med konverteringsrater og brugeradfærd. Derudover er Analytics også brugbart til at holde øje med udviklingen i antal besøgende på hjemmesiden, samt hvilke sider, der er mest besøgt. På denne måde, kan du målrette din CRO mod disse populære sider, så der ikke alene kommer en højere konverteringsrate, men også et større antal konverterende.

Ordbog

  • 200 OK
  • 301 Redirect
  • 302 Redirect
  • 404 Fejl
  • Above the fold
  • Affiliate Marketing
  • Ajax
  • AMP
  • Ankertekst
  • Backlink
  • Bounce Rate
  • CMS
  • Content Marketing
  • Cookie
  • Google
  • Google Analytics
  • H-tags
  • HTML
  • HTTP og HTTPS
  • Htaccess
  • Indgående links
  • Java
  • JavaScript
  • Keyword
  • Linkbuilding
  • Linkjuice
  • Meta description
  • Off page SEO
  • On page SEO
  • Organiske søgeresultater
  • Organisk trafik
  • ROAS
  • SEO
  • Søgeordsanalyse
  • Udgående links
  • Usability
Tilbage til ordbogen

GRATIS POTENTIALEANALYSE 

Bestil analyse af jeres hjemmesides synlighed

Analysen udarbejdes manuelt med skræddersyede anbefalinger og fremsendes på mail

Valgfrit: Ønsker særligt fokus på

KONTAKT

Nordlys Marketing

Tlf: 60 72 05 60
[email protected]

Strandvejen 125
2900 Hellerup

CVR: 36 60 94 35

SPECIALER

  • Online markedsføring
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Google Ads annoncering
  • Ny hjemmeside
  • Kurser
  • Konsulentydelser
  • Support

OM OS

Vi er et online marketing bureau med benene på jorden og et stort fokus på service og kvalitet.

  • Følg
  • Følg
  • Følg

NYESTE INDLÆG

Apples iOS 15 opdatering

Apples iOS 15 opdatering

ÅBNINGSTIDER

Mandag:   09:00 – 16:30
Tirsdag:     09:00 – 16:30
Onsdag:    09:00 – 16:30
Torsdag:    09:00 – 16:30
Fredag:      09:00 – 15:30
Lør./Søn.:   Lukket