Nordlys Marketing
  • FORSIDE
  • SPECIALER
    • Online markedsføring
      • Søgemaskineoptimering (SEO)
      • Google Ads annoncering
      • Webshop markedsføring
      • Social markedsføring
      • Logo
    • Hjemmesider
      • Ny hjemmeside
      • Optimering af hjemmeside
      • Analyse af hjemmeside
      • Vedligeholdelse af hjemmeside
    • Konsulentydelser
      • AdWords-konsulent
      • Analytics-konsulent
      • SEO-konsulent
      • Online marketingkonsulent
    • Udvikling og support
      • Backup af hjemmeside
      • Flytning af hjemmeside
      • Gendan hjemmeside
      • Hjemmesideudvikling
      • Hjælp til hjemmeside
      • Optimering af hjemmeside
  • KURSER
    • Google Ads
    • Google Analytics
    • SEO
    • Digital markedsføring
    • WordPress
  • BLOG
  • REFERENCER
  • OM OS
    • Om os
    • Viden
    • Priser og samarbejde
    • Handelsbetingelser
    • Privatlivspolitik
    • Jobs
  • KONTAKT
  • BESTIL TILBUD
Vælg en side

CPC

Du er her: Hjem » Ordbog » CPC

Hvad er CPC?

CPC er en forkortelse for Cost Per Click, og er et udtryk man ofte bruger i online marketing. Særligt bruger man begrebet i online-annoncering, hvor man betaler pr. klik på ens annonce. Cost Per Click er tæt relateret til PPC, der er en forkortelse for Pay Per Click.

CPC vedrører, hvad man betaler hver gang, der er én, der klikker på ens annonce. Når der er nogen, der klikker ind på en hjemmeside, er de samtidig potentielle kunder. Derfor kan man også betragte Cost Per Click som værende pris pr. potentiel kunde.

Man bestemmer sin CPC, når man byder ind på annoncepladser i fx Google AdWords. Sidstnævnte er et auktionsprincip, hvor alle virksomheder, der ønsker at indsætter annoncer, byder ind på annoncepladser.

Den placering ens annonce får tildelt, er dog ikke udelukkende et udtryk for prisen, man betaler pr. klik. Placeringen bliver bestemt ud fra både den pris, man ønsker at betale pr. klik og kvaliteten af ens hjemmeside.

Prisen pr. klik afhænger af, hvor stor konkurrencen er på de pågældende søgeord. Derudover kommer det også an på, hvad man sælger. Sælger man knapper, vil ens CPC være lavere end hvis man sælger biler. Når man skal afgøre om en klikpris er høj eller lav, bør man beregne, hvad man i gennemsnit tjener pr. besøgende. Hvis indtjeningen er større end klikprisen, kan det vise sig at være en god forretning.

Når man har sin onlineannonce oppe og køre, er det vigtigt løbende at vælge søgeord fra, som ikke er relevante at blive vist på. Grunden til dette er, at indtjeningen pr. besøgende er meget afhængig af, hvad man vælger at blive vist på. Derfor bør man kun vælge at blive vist på de allermest relevante søgeord, således at man øger chancerne for, at de besøgende, man får, faktisk leder efter dét produkt eller den service, man sælger.

Ordbog

  • 200 OK
  • 301 Redirect
  • 302 Redirect
  • 404 Fejl
  • Above the fold
  • Affiliate Marketing
  • Ajax
  • AMP
  • Ankertekst
  • Backlink
  • Bounce Rate
  • CMS
  • Content Marketing
  • Cookie
  • Google
  • Google Analytics
  • H-tags
  • HTML
  • HTTP og HTTPS
  • Htaccess
  • Indgående links
  • Java
  • JavaScript
  • Keyword
  • Linkbuilding
  • Linkjuice
  • Meta description
  • Off page SEO
  • On page SEO
  • Organiske søgeresultater
  • Organisk trafik
  • ROAS
  • SEO
  • Søgeordsanalyse
  • Udgående links
  • Usability
Tilbage til ordbogen

GRATIS POTENTIALEANALYSE 

Bestil analyse af jeres hjemmesides synlighed

Analysen udarbejdes manuelt med skræddersyede anbefalinger og fremsendes på mail

Valgfrit: Ønsker særligt fokus på

KONTAKT

Nordlys Marketing

Tlf: 60 72 05 60
[email protected]

Strandvejen 125
2900 Hellerup

CVR: 36 60 94 35

SPECIALER

  • Online markedsføring
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Google Ads annoncering
  • Ny hjemmeside
  • Kurser
  • Konsulentydelser
  • Support

OM OS

Vi er et online marketing bureau med benene på jorden og et stort fokus på service og kvalitet.

  • Følg
  • Følg
  • Følg

NYESTE INDLÆG

Apples iOS 15 opdatering

Apples iOS 15 opdatering

ÅBNINGSTIDER

Mandag:   09:00 – 16:30
Tirsdag:     09:00 – 16:30
Onsdag:    09:00 – 16:30
Torsdag:    09:00 – 16:30
Fredag:      09:00 – 15:30
Lør./Søn.:   Lukket