Nordlys Marketing
  • FORSIDE
  • SPECIALER
    • Online markedsføring
      • Søgemaskineoptimering (SEO)
      • Google Ads annoncering
      • Webshop markedsføring
      • Social markedsføring
      • Logo
    • Hjemmesider
      • Ny hjemmeside
      • Optimering af hjemmeside
      • Analyse af hjemmeside
      • Vedligeholdelse af hjemmeside
    • Konsulentydelser
      • AdWords-konsulent
      • Analytics-konsulent
      • SEO-konsulent
      • Online marketingkonsulent
    • Udvikling og support
      • Backup af hjemmeside
      • Flytning af hjemmeside
      • Gendan hjemmeside
      • Hjemmesideudvikling
      • Hjælp til hjemmeside
      • Optimering af hjemmeside
  • KURSER
    • Google Ads
    • Google Analytics
    • SEO
    • Digital markedsføring
    • WordPress
  • BLOG
  • REFERENCER
  • OM OS
    • Om os
    • Viden
    • Priser og samarbejde
    • Handelsbetingelser
    • Privatlivspolitik
    • Jobs
  • KONTAKT
  • BESTIL TILBUD
Vælg en side

Call To Action

Du er her: Hjem » Ordbog » Call To Action

Call To Action

Direkte oversat betyder Call To Action noget i retningen af ”kald til handling”, og det er lige netop, dét der er meningen. Et call to action, som man ofte bare betegner CTA, er en tekst, der har til formål at få folk til at gribe til handling med en vis bagvedliggende hensigt.

Denne hensigt kan være at forskellig art og behøver ikke kun at handle om at man vil have nogen til at købe noget. Det kan fx også være at man gerne vil have den besøgende til at tilmelde sig noget, fx et nyhedsbrev, et webinar, et kursus, en begivenhed etc., eller det kan være at man vil have dem til at downloade fx en e-bog, et white paper, en case eller noget helt andet.

Pointen er at et CTA har til formål at tilskynde nogen til at gøre noget bestemt, og alle har stødt på de helt enkle og meget anvendte: ”Læs mere her”, ”Klik her”, ”Køb nu”, ”Download vores e-bog her”.

Selvom de er simple, så virker de, og det gør de, fordi der hos modtageren ikke er nogen tvivl om, hvad de skal gøre, for at opnå, dét som, er sat dem i vente.

Hvordan laver man en godt CTA?

Eet godt Call to Action gør opmærksom på sig selv (uden at være for meget med alt for mange stjerner og lamper, der blinker), er præcist, leder modtageren henimod den ønskede handling og lader ikke modtageren stå tilbage med nogen tvivl om, hvad der sker, hvis handlingen udføres.

En måde et CTA kan gøre opmærksom på sig selv er fx ved at indsætte det i en knap, der står i kontrast til baggrundsfarven på sitet. Eventuelt med et lille selvforklarende ikon, en pil, eller andet det formår at drage opmærksomheden til sig uden at det tager overhånd, men som alligevel bliver bemærket.

Det kunne også være ved bare at gøre teksten fed og/eller større end resten af teksten på siden.

Opsummering

Brugen af Call To Action på virksomhedshjemmesider, der ønsker at sælge noget af den ene eller anden slags hvad enten der er tale om fysiske produkter i en webshop, eller mere uhåndgribelige størrelser som fx et kursus, en service, eller en ydelse, er det essentielt at gøre brug af CTA.

For gør man ikke brug af dem, går man glip af muligheden for at konvertere så mange som muligt, og omvendt, hvis man gør brug af dem på en effektiv måde, vil sandsynligheden for at éns besøgende konverterer være højere.

 

SKAL VI HJÆLPE MED AT ØGE JERES KONVERTERINGSRATE?

Kontakt os og hør om, hvordan vi kan hjælpe jer med at få højere konverteringsrater

RING NU PÅ: 60 72 05 60

Så tager vi en uforpligtende snak om jeres behov og muligheder

Ordbog

  • 200 OK
  • 301 Redirect
  • 302 Redirect
  • 404 Fejl
  • Above the fold
  • Affiliate Marketing
  • Ajax
  • AMP
  • Ankertekst
  • Backlink
  • Bounce Rate
  • CMS
  • Content Marketing
  • Cookie
  • Google
  • Google Analytics
  • H-tags
  • HTML
  • HTTP og HTTPS
  • Htaccess
  • Indgående links
  • Java
  • JavaScript
  • Keyword
  • Linkbuilding
  • Linkjuice
  • Meta description
  • Off page SEO
  • On page SEO
  • Organiske søgeresultater
  • Organisk trafik
  • ROAS
  • SEO
  • Søgeordsanalyse
  • Udgående links
  • Usability
Tilbage til ordbogen

GRATIS POTENTIALEANALYSE 

Bestil analyse af jeres hjemmesides synlighed

Analysen udarbejdes manuelt med skræddersyede anbefalinger og fremsendes på mail

Valgfrit: Ønsker særligt fokus på

KONTAKT

Nordlys Marketing

Tlf: 60 72 05 60
[email protected]

Strandvejen 125
2900 Hellerup

CVR: 36 60 94 35

SPECIALER

  • Online markedsføring
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Google Ads annoncering
  • Ny hjemmeside
  • Kurser
  • Konsulentydelser
  • Support

OM OS

Vi er et online marketing bureau med benene på jorden og et stort fokus på service og kvalitet.

  • Følg
  • Følg
  • Følg

NYESTE INDLÆG

Apples iOS 15 opdatering

Apples iOS 15 opdatering

ÅBNINGSTIDER

Mandag:   09:00 – 16:30
Tirsdag:     09:00 – 16:30
Onsdag:    09:00 – 16:30
Torsdag:    09:00 – 16:30
Fredag:      09:00 – 15:30
Lør./Søn.:   Lukket