Nordlys Marketing
  • FORSIDE
  • SPECIALER
    • Online markedsføring
      • Søgemaskineoptimering (SEO)
      • Google Ads annoncering
      • Webshop markedsføring
      • Social markedsføring
      • Logo
    • Hjemmesider
      • Ny hjemmeside
      • Optimering af hjemmeside
      • Analyse af hjemmeside
      • Vedligeholdelse af hjemmeside
    • Konsulentydelser
      • AdWords-konsulent
      • Analytics-konsulent
      • SEO-konsulent
      • Online marketingkonsulent
    • Udvikling og support
      • Backup af hjemmeside
      • Flytning af hjemmeside
      • Gendan hjemmeside
      • Hjemmesideudvikling
      • Hjælp til hjemmeside
      • Optimering af hjemmeside
  • KURSER
    • Google Ads
    • Google Analytics
    • SEO
    • Digital markedsføring
    • WordPress
  • BLOG
  • REFERENCER
  • OM OS
    • Om os
    • Viden
    • Priser og samarbejde
    • Handelsbetingelser
    • Privatlivspolitik
    • Jobs
  • KONTAKT
  • BESTIL TILBUD
Vælg en side

Black hat SEO

Du er her: Hjem » Ordbog » Black hat SEO

Hvad er Black Hat SEO

Når man snakker om Black hat SEO, snakkes der ikke, som navnet ellers antyder, om en hovedbeklædning i en bestemt farve. Black hat SEO er derimod en term der bliver anvendt inden for SEO-verdenen, til at differentiere sig fra sin modsætning, som er White hat SEO.

Vi kender alle det sorte over for det hvide fra eventyr, og lidt overført skal det sorte over for det hvide også her forstås som “det gode” over for “det onde”.

Black hat SEO indikerer det “urene og forkerte”, hvor man forsøger at forbedre sine rankings i Google ved at gå uden for kridtstregerne. Eller mere præcist – overtræder de retningslinjer, Google har sat som god skik, for at opnå sine placeringer på resultatsiden.

Modsat Black Hat er White hat SEO det gode, “uskyldige og og rene”, hvor man følger de retningslinjer Google har sat som værende god skik, for at forbedre sine rangeringer i søgeresultaterne.

Nogle af de teknikker, som falder indenfor Black Hat SEO og som ikke holder sig inden for Googles retningslinjer, har vi listet nedenfor:

  • Overdreven brug af Keywords (også kaldet stuffing)
  • Kopieret indhold fra andre eller sider med ens indhold, også kaldet duplicate content
  • Automatisk produceret indhold på dit site (der fndes værktøjer som kan “spinne” tekst)
  • Link manipulation (fx at købe sig til links udefra – altså at andre linker til din side)
  • Linke ondsindede sider til en konkurrent
  • At være i et gæstblogger-netværk, hvor man udveksler blogposts
  • At skrive tekst, der ikke kan ses (fx at skrive keywords eller links med hvid skrift på hvid baggrund)
  • Hvis du fortæller Googles søgerobotter dit site handler om A og dine besøgende det handler om B (kaldet cloaking)
  • Rapportere en konkurrent uretmæssigt

I bund og grund handler Black hat SEO om at bruge teknikker, der ikke har til formål at skabe værdi for dine brugere, men udelukkende at præge/manipulere søgemaskiner. Det kan måske give dig gode rangeringer her og nu, men det kan have store negative følger for din forretning på sigt.

Hører lidt fortiden til

“Black Hat SEO” må siges at høre lidt fortiden til, og man kan i dag tale mere om “Grey Hat SEO”, som er en lidt mildere form for Black Hat, og mixer både White og Black Hat teknikker. Black Hat-teknikker virker langt hen ad vejen ikke mere hos Google og man kan straffes meget hurtigt for brug af teknikkerne – der har Google forbedret sig hvert eneste år. Men nogle teknikker virker stadig og ganske enkelt fordi de ikke er så “slemme”. Deraf kommer også “Grey Hat”-teknikker.

Google ønsker basalt set at beskytte brugerne og give dem den bedst mulige brugeroplevelse (heraf tjener de nemlig selv fleste penge). Dette følger vi hos Nordlys Marketing, og vi anbefaler, at du selv til enhver tid holder dig til SEO-teknikker, der går under White hat SEO (og Grey Hat) teknikker. 

Ordbog

  • 200 OK
  • 301 Redirect
  • 302 Redirect
  • 404 Fejl
  • Above the fold
  • Affiliate Marketing
  • Ajax
  • AMP
  • Ankertekst
  • Backlink
  • Bounce Rate
  • CMS
  • Content Marketing
  • Cookie
  • Google
  • Google Analytics
  • H-tags
  • HTML
  • HTTP og HTTPS
  • Htaccess
  • Indgående links
  • Java
  • JavaScript
  • Keyword
  • Linkbuilding
  • Linkjuice
  • Meta description
  • Off page SEO
  • On page SEO
  • Organiske søgeresultater
  • Organisk trafik
  • ROAS
  • SEO
  • Søgeordsanalyse
  • Udgående links
  • Usability
Tilbage til ordbogen

GRATIS POTENTIALEANALYSE 

Bestil analyse af jeres hjemmesides synlighed

Analysen udarbejdes manuelt med skræddersyede anbefalinger og fremsendes på mail

Valgfrit: Ønsker særligt fokus på

KONTAKT

Nordlys Marketing

Tlf: 60 72 05 60
[email protected]

Strandvejen 125
2900 Hellerup

CVR: 36 60 94 35

SPECIALER

  • Online markedsføring
  • Søgemaskineoptimering (SEO)
  • Google Ads annoncering
  • Ny hjemmeside
  • Kurser
  • Konsulentydelser
  • Support

OM OS

Vi er et online marketing bureau med benene på jorden og et stort fokus på service og kvalitet.

  • Følg
  • Følg
  • Følg

NYESTE INDLÆG

Apples iOS 15 opdatering

Apples iOS 15 opdatering

ÅBNINGSTIDER

Mandag:   09:00 – 16:30
Tirsdag:     09:00 – 16:30
Onsdag:    09:00 – 16:30
Torsdag:    09:00 – 16:30
Fredag:      09:00 – 15:30
Lør./Søn.:   Lukket