SØGEMASKINEOPTIMERING

Forside > Online markedsføring > Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering giver dig stabil organisk trafik
Kom til tops i søgemaskinerne med SEO.

HVORFOR LAVE SØGEMASKINEOPTIMERING?

Med den rette søgemaskineoptimering bliver din hjemmeside synlig øverst i søgemaskinerne som f.eks. Google, Bing og Yahoo.

Det betyder, at personer, som leder efter netop dine ydelser, vil se din hjemmeside som én af de første, og herved vil du have stor sandsynlighed for at skabe en ny kunderelation.

Da folk søger døgnet rundt, så har du med andre ord en salgsmedarbejder, der arbejder for dig 24 timer i døgnet.

HVAD ER SØGEMASKINEOPTIMERING?

Søgemaskineoptimering benævnes også ofte som “SEO”, som står for Search Engine Optimization: at optimere til søgemaskinerne.

Søgemaskineoptimering er netop disciplinen, hvor man optimerer indholdet på sin hjemmeside så søgemaskiner, såsom Google, vurderer siden mere relevant på de søgeord og emner siden handler om, og som man gerne vil findes på.

I søgemaskineoptimering understreger man groft sagt – uden at overdrive – hvad siden handler om, og gennem dette arbejde, og med øje for den besøgende på siden, vil siden rangeres højere, da den opfylder de mange kvalitetskrav søgemaskinerne vurderer alle hjemmesider på.

Vil du vide mere om søgemaskineoptimering (SEO)? Så læs mere om SEO i vores ordbog.

BESTIL EN GRATIS SEO-ANALYSE AF DIN HJEMMESIDE

Du modtager den som PDF i din mailbakke.

5 + 9 =

Over 91% af alle klik fordeler sig blandt de første 10 resultater

DET ER PÅ TOPPEN DET SNER

Har du prøvet at Google noget for nyligt? Så tænkte du måske ikke over, at du klikkede dig ind på de øverste resultater – og måske endda fandt det du søgte?

Muligvis trykkede du på en AdWords annonce?
Du landede efter al statistik på en side, som lå øverst, og det er netop pointen.

Hvad med siderne under? Var de ikke gode? … Dem når vi sjældent til – og ikke nødvendigvist fordi de er dårlige eller har dårlige tilbud – men fordi vi når at finde noget der tilfredsstiller os inden vi når til dem.

Over 91% af alle klik fordeler sig blandt de første 10 resultater (altså side 1). Så med fx 1000 søgninger om måneden på et søgeord kan du se, at der kan være mange kunder at komme efter på bare ét søgeord.

MERE TRAFIK – MERE SALG

Det er den gyldne regel.
Jo højere en hjemmeside rangerer i søgemaskinerne, jo flere klik får den i gennemsnit, og jo flere klik en hjemmeside får, jo flere henvendelser, direkte salg eller leads vil man få.

Derfor er søgemaskineoptimering en investering, der kan tjene sig selv ind mange gange.

Søgemaskineoptimering er netop en investering, for det kræver tid og kræfter at skabe sider, der rangerer højt. Det ved vi heldigvis, hvordan man gør mest effektivt og med stærke resultater, der taler for sig selv.

En flot udvikling i den organiske trafik gennem knap 6 måneders søgemaskineoptimering.

Ny content, forbedring af eksisterende indhold, stærke links til siden samt hastighedsoptimering gav stort afkast.

 

TÆT SAMARBEJDE MED JER – SÅDAN ARBEJDER VI

Søgemaskineoptimering har udviklet sig meget siden den spæde begyndelse i 1998, og i dag er algoritmerne bag klogere end nogensinde før.

Det stiller krav til alle, for hjemmesiderne vurderes forskelligt efter den målgruppe de henvender sig – der er med andre ord ikke et endeligt facit, men mere rette snore at arbejde efter.

Det afgørende er, at siden man lander på er engagerende og opfylder det konkrete behov. Om det gøres med tekst, billeder eller video er så forskelligt. Hjemmesiden skal altså tilpasses netop din målgruppe og dennes behov – det ved søgemaskinerne også.

Priser og samarbejde

Vi tilbyder søgemaskineoptimering til mindre hjemmesider og blogs startende ved kr. 2495,- ekskl. moms pr. md.. For større hjemmesider og webshops starter et samarbejde ved kr. 3975,- ekskl. moms.

Der rapporteres om indsats, resultater og strategi fremadrettet. Samarbejdet kan ophøre ved månedens udgang.

Få et uforpligtende tilbud og en gratis vurdering af hvordan vi kan optimere jeres side.

Kontakt os for et godt tilbud

Vi hjælper gerne med at vurdere jeres potentiale – Skriv til os for et uforpligtende tilbud.

5 + 9 =

SØGEMASKINEOPTIMERING GENNEM 4 TRIN

 

1. Søgeordanalyse

Fundamentet i søgemaskineoptimering er SEO-analysen – herunder en søgeordsaalyse. Her identificerer vi alle de ord, som er relevante for netop din forretning samt den månedlige trafik på de enkelte ord. Dette udgangspunkt er afgørende indsigt for at kunne lægge den rette strategi for hjemmesiden.

 

2. Hjemmesideanalyse

Her finder vi ud af, hvad udgangspunktet er, både i forhold til, hvilke ord vi allerede nu er synlige på, og hvor langt de øvrige er fra et ønsket resultat.
Vi afdækker de tekniske detaljer omkring siden og lægger en klar strategi for, hvordan vi hurtigst skaber resultater mens vi arbejder de store søgeord op. Heraf har vi hele tiden ord på vej mod toppen og ligeledes øget synlighed fra start.

3. On + Off-page arbejde

A. ON-PAGE
Vi arbejder med indholdet på jeres side, så det opfylder alle de vigtigste krav til struktur, kode og opsætning. On-page søgemaskineoptimering består bl.a. af disse delelementer.

Titler. Vi skriver fængende og optimerede SEO-titler, som henter besøgende fra søgeresultaterne ved klart at kommunikere fordele og produktets værdier.

Metabeskrivelser. Vi skriver metabeskrivelser til dine sider og produkter, så de får det optimale afsæt i Google på egen hånd.

Billeder. Billeder er et vigtigt element, som skal anvendes helt korrekt. Dels kan de selv hente trafik ind til siden gennem søgemaskinernes billedresultater, og dels kan de løfte de sider de er placeret på ved at være indbydende og tillidsvækkende. Dette skaber interesse og engagement.

Vi arbejder med billederne professionelt, både i forhold til indhold, udtryk, fysiske størrelser og formater samt optimal navngivning og alt-beskrivelser.

Indhold. Vi leverer SEO tekster til dine landingssider og rådgiver også herom, såfremt du/I selv ønsker at stå for dette. Ofte er netop indholdet tæt forbundet med virksomhedens DNA, så ønsker man selv at kommunikere en tone, står vi gerne for den efterfølgende tweak i SEO’ens retning.

Ønsker i levering af komplette content/indholdsstykker, står vi også gerne for dette samt den efterfølgende opsætning på hjemmesiden.

Interne links. At linke korrekt, og til hjælp for brugeren, mellem siderne på din hjemmeside, er meget vigtigt. Dels gør det brugen af din side logisk og nemt at finde relaterede oplysninger, og dels hjælper du søgemaskinerne med at forstå, hvad din side handler om og, hvilke, der er relaterede.

Pagespeed. En hjemmesides hastighed, og altså hvor hurtig den indlæses for en besøgende, er blevet en stor faktor for Google. Dette er direkte sammenhængende med, hvor god man synes en side er, og altså et afgørende punkt for søgemaskinerne.

Pagespeed afgøres af mange ting og er fx influeret af billeders størrelse, kodekvalitet, forbindelse til webhotel og øvrige tilføjelser til siden. Det hele skal indlæses, og her vil man hurtigt gå tilbage til søgeresultaterne, hvis man ikke med det samme ser siden indlæst.

Tekniske elementer. Foruden de ovenstående, så er der ofte tekniske elementer, som er overset og som kan være decideret skadende for siden. Anvender du fx. overskrifter på siden forkert? Har du mange brudte links? Opfører siden sig hensigtsmæssigt på mobile enheder? Listen er lang med elementer, som helt eller delvist kan forårsage reduceret synlighed i søgemaskinerne.

B. OFF-PAGE
Arbejde udenom siden er det andet ben i søgemaskineoptimering, og det her her vi skaber aktiviteter, som dels driver trafik direkte ind til siden samt bygger sidens troværdighed op.

Den mest almindelige disciplin er “linkbuilding”, som består i at bygge links ind til siden fra troværdige kilder. Dette er med til at øge sidens autoritet, hvilket vægtes højt af søgemaskinerne. Ligeledes kan det forøgelsen af kendskabet til brandet ved at være til stede på de rigtige fora og iblandt influencers.

Vedligehold, analyse og monitorering

Opfølgning, analyse og monitorering er en afgørende aktivitet for samarbejdet, hvor kun herigennem kan vi måle effekterne af arbejdet, analysere på hvor salgene kom fra og tilrette de kommende aktiviteter og strategier efter resultaterne.

A. Udvikling

Udviklingen måler vi gennem en række værktøjer, som er skabt med søgemaskineoptimering for øje. Her kan vi koble en lang række af fx. Google’s egne værktøjer, hvor det hele samles i ét billede. Dette sætter os i stand til at levere meget præcis rapportering, som vi i fællesskab bliver enige om det kommende arbejde af.

B. Nyt indhold

Der skal løbende laves nyt indhold, som kan aktivere flere og nye søgeord i søgemaskinerne. Det arbejde vil ligeledes blive koordineret i samarbejde med jer, og ikke mindst for at skabe korrekt, spændende og konverterende indhold. Her vil vi hjælpe med grafiske illustrationer, opsætning samt produktion af teksterne til hjemmesiden.

C. Linkbuilding

Det fortsatte arbejde vil i høj grad også bero på at bygge nye links ind til siden. Disse links er som sagt også en afgørende del af søgemaskineoptimeringen og her vil vi løbende skabe indhold, som linker ind til jeres side fra stærke og troværdige kilder. Disse links vi højne alle sidens placeringer da autoriteten fordeler sig på hele domænet.

Interesseret i et samarbejde?

Kontakt os for en uforpligtende analyse og snak om jeres behov.