SEO optimering

Du er her: Hjem » SEO optimering

SEO Optimering får dig til tops i Google!

Hvis dit website ikke ligger på side 1 i Google, er der ingen, der finder dig og dermed får du heller ingen besøgende og dermed ingen salg!

Derfor er SEO optimering så vigtigt for din virksomhed! Det er selvfølgelig muligt at komme til at ligge nr. 1 i Google ved at annoncere, men ligeså snart, du ikke betaler for annoncer længere, så forsvinder du fra Google.

Ved at SEO optimere din hjemmeside korrekt, så du kommer til at ligge på side 1 i Google, vil du opnå en løbende, stabil strøm af besøgende til dit website, som er kontinuerlig, og ikke stopper fra den ene dag til den anden.

Her er nogle af de fordele, du kan opnå med SEO optimering

✔ Bedre placeringer i Google

✔ Flere besøgende til jeres site

✔ Mobilvenligt website

✔ SEO optimerede tekster på jeres website

✔ Klikbare telefonnumre der ringer op automatisk på mob.

✔ Ingen binding

 

 

SKAL VI STÅ FOR JERES SEO OPTIMERING?

Få topplaceringer i Google på relevante søgeord

RING NU PÅ60 72 05 60

Så tager vi en uforpligtende snak om jeres behov og muligheder

Hvad er SEO optimering?

 

SEO optimering er en anden betegnelse for søgemaskineoptimering, som i daglig tale bare kaldes SEO, som er er en forkortelse af Search Engine Optimization. Derfor er det lidt redundant at kalde det ’SEO optimering’, men da der er mange, der bruger denne betegnelse, har vi den med her.

Helt grundlæggende er søgemaskineoptimering en betegnelse for det arbejde, man gør for at éns hjemmeside kan blive vist så højt som muligt i søgemaskiner som fx Google. Så vil man ligge øverst i Google med sin hjemmeside, når der søges på et specifikt søgeord, er SEO optimering en ting, man ikke kan komme udenom at gøre brug af.

SEO optimering handler ikke kun om at blive synlig i Google, men som nævnt i alle de forskellige søgemaskiner, der findes. Men da Google er den søgemaskine, der klart bruges mest i Danmark og på verdens plan, kommer SEO optimering nærmest til at blive ensbetydende med optimering til Google. Af den grund, hører man af og til også betegnelsen “Google SEO”, fordi nå de fleste laver SEO optimering, så er det primært med Googles retningslinjer og ranking faktorer for øje, og dermed giver betegnelsen Google SEO også fin mening.

Man deler søgemaskineoptimering op i to kategorier, nemlig on-page SEO og off-page SEO, der som navnene antyder handler om, hvad man gør af SEO-tiltag henholdsvis direkte på éns hjemmeside og udenfor éns hjemmeside.

On-page er alt det, der har med indhold og tekniske forhold på hjemmesiden at gøre.

Off-page refererer til det, man kalder linkbuilding, som er arbejdet med at få andre hjemmesider til at linke til éns egen hjemmeside. Når man har styr på disse tiltag på sin website, kan man sige at man har en seo optimeret hjemmeside, det er dog et løbende arbejde, som man skal sørge for at holde ved lige.

Vi gør dit website synlig i Google med SEO optimering

Ved at anvende Googles principper for rangering, får vi din hjemmeside, webshop etc. til at opnå gode placeringer i Googles søgeresultater.

hvordan virker seo optimering?

SEO optimering fungerer ved at man optimerer eller forbedrer visse aspekter af sin hjemmeside, som så gør at Google har nemmere ved at indeksere den efter relevans i forhold til det som folk søger på i Google.

Google har en lang række af forskellige såkaldte ”ranking factors”, som de bruger til at vurdere relevansen af en hjemmeside ud fra, og som har betydning for, hvor en given hjemmeside placeres i Googles søgeresultater.

Arbejdet med SEO optimering er en løbende proces, som langsomt giver resultater over tid. Det er altså ikke sådan at man kan se resultater fra den ene dag til den anden, ofte vil der gå flere uger og mange gange flere måneder før der begynder at ske noget, afhængigt af hvordan konkurrencen er på de søgeord, man optimerer mod.

SEO optimering og søgeord

Da vi har slået fast at SEO optimering handler om at få sin hjemmeside til at ligge nr. 1 i Googles søgeresultater på et eller flere specifikke søgeord, er det nærliggende og et godt sted at starte med det, der kaldes en ”søgeordsanalyse”.

Er man en virksomhed, der fx handler med sko, vil man gerne findes på Google, når nogen søger på ”sko”, og også helst ligge nr. 1. Omvendt vil man ikke ligge nr. 1 på et søgeord, som der ikke er nogen, der søger på.

Det første, man gør i en søgeordsanalyse, er at finde frem til alle de søgetermer, som man gerne vil have at éns hjemmeside skal findes på.

Derefter skal man sørge for at lave godt og relevant indhold til sin hjemmeside, der matcher de specifikke søgeord. På denne måde giver man Google noget indhold, som den kan indeksere og vise, når nogen søger på dine søgeord i Google.

Google har det gratis søgeordsværktøj ”Google Keyword Planner”, som man kan bruge til at finde frem til nye søgeord, man ikke lige havde tænkt på, og hvor man også kan se, hvor mange månedlige søgninger, der er på hvert søgeord.

Hvorfor er SEO optimering vigtig?

SEO-optimering er meget vigtigt, hvis man ønsker at éns hjemmeside skal kunne findes og rangere så højt i Googles søgeresultater som muligt.

LAD OS STÅ FOR JERES SEO OPTIMERING

Få topplaceringer i Google på relevante søgeord

RING NU PÅ60 72 05 60

Så tager vi en uforpligtende snak om jeres behov og muligheder

Linkbuilding SEO

Linkbuilding er en disciplin indenfor SEO optimering, hvor man aktivt skaber, eller “bygger” links til en hjemmeside eller webshop.

Google betragter links som en slags ”anbefalinger”, da man som regel linker til noget, man synes har et godt kvalitetsniveau, er særligt informativt, eller lignende, og som man så gerne vil gøre de besøgende på ens eget site opmærksom på.

Og jo større og mere prominent og etableret hjemmesiden, der linker ind til ens egen side, er, jo vigtigere fremstår ens egen side når man sammenholder den med andre, og det resulterer i at det pågældende website belønnes med højere rangeringer i Googles søgeresultater.

Linkbuilding, eller linkbuilding SEO, som disciplinen også kaldes er dermed én af de aller vigtigste og tungestvejende faktorer, når vi arbejder med søgemaskineoptimering. Når det kommer til linkbuilding, er det vigtigt at huske at et link SKAL være et såkaldt do-follow link for at der er nogen værdi forbundet med linkbuilding SEO indsatsen.

Hvis et link ikke er et “do-follow”, men derimod et “no-follow” link, vil Google ignorere det, når dens “crawler” scanner en hjemmeside for links, og således vil det ikke tillægges nogen betydning for det site, det linker til, og altså ikke fungere som en anbefaling, der kan have indflydelse på placeringen i Googles søgeresultater for det pågældende site.

Hvordan kan man vide om et link er do-follow eller no-follow?

Hvis man bruger WordPress til at administrere sin hjemmeside, er alle links, man laver i editoren som udgangspunkt do-follow links. Hvis man vil have at de skal være no-follow, skal man aktivt gå ind og ændre det.

Hvorfor gøre brug af no-follow links? Der kan være situationer, hvor man ikke vil have at et link skal give nogen værdi til det site, som det linker til.

Det kunne fx være på et forum, eller, hvis man har kommentarer slået til på sit site – i disse tilfælde giver det mening at sætte sine indstillinger til at links, der kan oprettes af brugerne og de besøgende er no-follow.

Dette skyldes at besøgende på fx et forum kan linke til sites, som man ikke kan stå inde for af den ene eller anden årsag, og så i stedet for at man skal ind og tjekke, hvad folk linker til, kan man bare som default sætte links til at være no-follow.

Hvis man gerne vil tjekke om et link på en tilfældig hjemmeside er do-follow, eller no-follow, kan man enten bruge et tool, såsom “ahrefs toolbar”, eller man kan højreklikke på linket og vælge “undersøg”, så kan man tjekke HTML-koden bag linket, og hvis det ser omtrent sådan ud: <a href=”http://www.hjemmeside.dk” rel=”nofollow”>Læs mere her!</a>, så er linket et no-follow link, da koden indeholder rel=”nofollow”. Er dette ikke inkluderet i koden, så er det et do-follow link.

Det er som nævnt en masse andre faktorer, end indhold og linkbuilding, der hører under SEO optimering, og dermed har betydning for, hvor højt man rangerer i Google. Men disse to er nogle af dem, der vægter tungest, og som man ikke kommer udenom at have stort fokus på i sin SEO optimering.

WordPress SEO optimering

WordPress, som er et af de mest populære CMS til at lave hjemmesider med har en forskellige muligheder/plugins, der kan hjælpe én lidt på vej til med sin SEO optimering.

Det mest populære plug-in hedder Yoast, og de vigtigste funktioner, det indeholder, er at det giver et hurtigt overblik over om title tags og meta-beskrivelser på undersiderne har den rigtige længde, og om søgeordet for den enkelte side er brugt et passende antal gange m.m. Ulempen er at det ikke altid er helt opdateret i forhold til Googles gældende standarder, som jævnligt ændres – derfor skal værktøjet bruges med omtanke.

Hvad koster SEO optimering?

Prisen for SEO optimering kan svinge meget og er bl.a. afhængig af, hvor stort et arbejde, der er med den pågældende hjemmeside, hvilke resultater, man gerne vil opnå og hvor hurtigt man vil opnå dem. Disse forhold er noget, man skal have med i regnestykket, når man skal sige noget om SEO optimering pris.

Opsummering

Vi har i det ovenstående forsøgt at give et fyldestgørende svar på spørgsmålet “hvad er seo optimering”.

Og det kan opsummeres helt kort på denne måde: SEO optimering er en betegnelse for dét arbejde, man gør for at éns hjemmeside kan blive vist så højt som muligt i Googles søgeresultater.

Måden, som SEO optimering fungerer på er at man forbedrer eller optimerer visse aspekter af sin hjemmeside, som så gør at Google har nemmere ved at indeksere den efter relevans i forhold til det som folk søger på i Google.

Da vi har gjort det klart at SEO optimering handler om at få sin hjemmeside til at ligge øverst i Googles søgeresultater på et eller flere specifikke søgeord, er det et rigtig godt sted at starte med det, der kaldes en ”søgeordsanalyse”, for på denne måde at blive klogere på, hvilke søgeord, man skal arbejde på at blive synlig på i Google.

Linkbuilding er en yderst vigtig disciplin indenfor SEO optimering, hvor man aktivt “bygger” links til en hjemmeside, og det betragtes som én af de vigtigste faktorer for at rangere højt i Google.

SEO optimering er særdeles vigtigt, hvis man ønsker at éns hjemmeside skal kunne findes og rangere så højt i Googles søgeresultater som muligt. Med en seo optimeret hjemmeside er man således godt på vej til topplaceringerne.

SKAL VI STÅ FOR JERES SEO OPTIMERING?

Opnå bedre placeringer i Google på søgeord der er relevante for jeres virksomhed

RING NU PÅ60 72 05 60

Så tager vi en uforpligtende snak om jeres behov og muligheder

GRATIS POTENTIALEANALYSE 

Kontakt os for et godt tilbud og en gratis foranalyse

Fremsendes på mail