webshop seo

Du er her: Forside > Specialer > Webshop markedsføring > Webshop SEO

SKAB ØGET OMSÆTNING MED WEBSHOP SEO

Som webshop er det af afgørende betydning om man kan blive fundet i Google, for kan man ikke det, er der ingen der bliver præsenteret for éns produkter, og derfor får man selvfølgelig heller ikke solgt noget.

Dette er grunden til at webshop SEO er én af de mest effektive online markedsføringstiltag, som man overhovedet kan tage, som indehaver af en webshop. Netop fordi det er med til at skabe en stabil trafik og kundetilgang til en webshop.

Webshop SEO gør at din webshop bliver endnu mere synlig i søgemaskinerne, fordi hjemmesiden og dermed din webshop, forbedres på en bred vifte af forhold, som søgemaskinerne rangerer din hjemmeside ud fra.

Arbejdet med webshop optimering resulterer i at personer, som aktivt leder efter jeres produkt, vil blive præsenteret for netop jeres webshop i søgeresultaterne og gøre at I bliv fundet i Google.

Webshop SEO giver altså en stabil organisk trafik, og direkte afledt deraf: en løbende tilstrøm af nye kunder i forretningen. Der er med andre ord et stort potentiale for at øge omsætningen i din forretning ved at gøre brug af webshop SEO.

Kom i gang i dag

Vil tilbyder Webshop SEO fra 2.250,- excl. moms pr. md.

ELLER RING60 72 05 60 så tager vi en snak om jeres behov

Hvad er søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering benævnes også ofte som “SEO”, som står for Search Engine Optimization – at optimere til søgemaskinerne. Læs også wikipedias definition her. Hvor Webshop SEO handler specifikt om webshops.

Ved søgemaskineoptimering understreger man, hvad siden eller webshoppen handler om og gennem dette arbejde, vil siden rangeres højere i Google, da den opfylder de kvalitetskrav søgemaskinerne vurderer hjemmesider på.

Vil du vide mere om søgemaskineoptimering (SEO) og hvordan vi arbejder med dette? Så læs mere om SEO i vores ordbog her.

BESTIL EN GRATIS WEBSHOP SEO ANALYSE

Få et godt overblik over jeres weshops status og potentiale. Analysen fremsendes som PDF i mailbakken.

1 + 7 =

Over 91% af alle klik fordeler sig blandt de første 10 resultater i Google

BLIV FUNDET I GOOGLE

Det er af fuldstændig afgørende betydning for din webshop at den er synlig på side 1 og helst i toppen i Google, når nogen søger efter de produkter, du sælger.

Det forholder sig nemlig sådan at over 91% af alle klik fordeler sig blandt de første 10 resultater på side 1 i Google. Derfor siger det sig selv at der er mange potentielle kunder at hente, hvis man er synlig med sin webshop dér.

Hvordan får man så sin webshop til at få en høj placering i Googles søgeresultater?

Det gør man ved hjælp af webshop SEO, som er et løbende og omfattende arbejde, men der er nogle grundlæggende forhold, som er essentielle at få på plads fra start af. Webshop SEO kan betragtes som en del af din webshop markedsføring.

Disse grundlæggende forhold (som bliver beskrevet mere i dybden nedenfor) er nogle faktorer, som Google bruger til at rangere alle de forskellige webshops og hjemmesider efter relevans i forhold til det, der søges på.

Det kan være at den webshop, der ligger nr.1 i Google, når man søger på et vilkårligt produkt, som den sælger, faktisk er lige så god som den, der ligger nr. 2, og sælger præcis de samme produkter til præcis den samme pris.

Men fordi, den ligger nr.1 er der mange flere, der klikker sig ind på dén, og ender med at købe dér, og ikke fra den webshop, der ligger nr. 2 (eller 3, 4, 5…) på den samme søgning.

Forskellen på om man ender med at ligge nr. 1, eller nr. 2, kommer an på, hvor god webshop optimering, der er foretaget på éns webshop i forhold til Google og de øvrige søgemaskiner.

Der er derfor, det er så afgørende at éns webshop er søgemaskineoptimeret med webshop SEO på den mest optimale måde, og at den bliver ved med at være det løbende.

FLERE KLIK – MERE TRAFIK – MERE SALG

Vi har slået fast at jo højere en placering, en webshop har i søgemaskinerne, jo flere klik vil den opnå. Og jo flere klik en webshop får, jo flere potentielle kunder, vil den få.

Af denne årsag er webshop SEO en langsigtet investering, der med tiden vil tjene sig selv ind mange gange.

Det løbende arbejde med søgemaskineoptimering bygger ovenpå de tiltag, man har gjort tidligere, og skaber således et løbende flow af trafik, som er blivende og ikke forsvinder uden videre fra den ene dag til den anden.

At få en webshop, til at rangere højt, kræver ekspertise og tid og kræfter.

Vi har ligger inde med erfaringen, og referencer med gode resultater, så vi kan hjælpe jer til bedre placeringer på en effektiv måde.

Skal vi analysere, hvilke muligheder, der er for jeres webshop?

Få et gratis og uforpligtende tilbud på webshop seo her

 

En flot udvikling i den organiske trafik gennem knap 6 måneders webshop seo.

Ny content, forbedring af eksisterende indhold, stærke links til siden samt hastighedsoptimering gav stort afkast.

INDBYRDES SPARRING

Arbejdet med webshop optimering kræver en vis forståelse for virksomheden bag webshoppen, og derfor vægter vi den indbyrdes sparring meget højt.

På denne måde, får vi nemlig som SEO-eksperter, den bedste indsigt i jeres webshop, og de behov og krav, I har til den. Og vi kan bedre nå frem til de mest optimale løsninger og resultater, der i sidste ende gør at I bliver fundet i Google.

Igennem hele forløbet følger vi nøje med i, hvordan det går og hvilken effekt, de forskellige webshop SEO tiltag har bevirket, som vi så løbende vil afrapportere til jer.

Desuden er vi altid til at få fat på hvis man har spørgsmål eller forslag til SEO-tiltagene.

Priser og samarbejde

Der rapporteres om indsats, resultater og strategi fremadrettet. Samarbejdet kan ophøre ved månedens udgang.

Få et uforpligtende tilbud og en gratis vurdering af hvordan vi kan hjælpe jer med webshop SEO.

LILLE WEBSHOP SEO PAKKE

3 timer pr. md.
2.250,- excl. moms

On-page

  • Side-titler
  • Meta-tekster
  • Intern linkbuilding
  • Hastighedsoptimering
  • Side-struktur/arkitektur
  • Billed- og medieoptimering
  • Indholdsoptimering
  • 1 ny side pr. md.

Off-page

  • 1 nyt link pr. md.
  • Link detox
  • Google My Business

MELLEM WEBSHOP SEO PAKKE

5 timer pr. md.
3.575,- excl. moms

On-page

  • Side-titler
  • Meta-tekster
  • Intern linkbuilding
  • Hastighedsoptimering
  • Side-struktur/arkitektur
  • Billed- og medieoptimering
  • Indholdsoptimering
  • 2 nye sider pr. md.

Off-page

  • 2 nye links pr. md.
  • Link detox
  • Google My Business

STOR WEBSHOP SEO PAKKE

10 timer pr. md.
6.750,- excl. moms

On-page

  • Side-titler
  • Meta-tekster
  • Intern linkbuilding
  • Hastighedsoptimering
  • Side-struktur/arkitektur
  • Billed- og medieoptimering
  • Indholdsoptimering
  • 2 ny side pr. md.

Off-page

  • 3 nye links pr. md.
  • Link detox
  • Google My Business
  • Reputation management

Få et uforpligtende skræddersyet Webshop SEO tilbud (inkl. gratis foranalyse)

Få et godt tilbud på webshop SEO. Vi hjælper med at vurdere jeres potentiale og bedste vej frem.

7 + 8 =

WEBSHOP SEO GENNEM 4 TRIN

1. Foranalyse / søgeordsanalyse

Vi starter altid med en grundig foranalyse. Den laver vi dels ud fra input fra jer som virksomhed og jeres webshop, og dels ud fra en analyse af det specifikke marked, som I er indenfor. Dette resulterer i en søgeordsanalyse.

Søgeordsanalysen giver os et godt indblik i det, jeres webshop sælger og den efterspørgsel, der pt. er i markedet samt dén, der historisk har været. Vi afdækker, hvad udgangspunktet er, både i forhold til, hvilke søgeord, webshoppen allerede er synlig på, og hvor langt de, som den ikke rangerer på, er fra en ønsket placering i Google.

Vi lægger en klar strategi for, hvordan vi hurtigst muligt skaber resultater med vores webshop SEO arbejde, alt imens vi stødt og roligt arbejder webshoppens vigtigste søgeord op. På denne måde vil vi hele tiden have vigtige søgeord på vej mod placering 1 i Google og samtidig øget synlighed fra begyndelsen.

Dette giver et omfangsrigt og solidt udgangspunkt for at identificere alle de fokusord, der er relevante for webshoppen og hvor meget trafik, der er på de enkelte ord pr. måned. Denne viden bruger vil til at lave et estimat på månedlige antal besøg og konverteringer.

Med denne foranalyse på plads, har vi en god og brugbar indsigt i, og mulighed for at kunne lægge den mest optimale strategi for arbejdet med jeres webshop SEO.

2. Webshop analyse

Her klarlægger vi webshoppens mere tekniske detaljer, og sørger for at afdækningen af dem er på plads.

Det er webshoppens overordnede webarkitektur, såsom menustruktur og URL-struktur, der tjekkes igennem, for det er meget tit her, de fleste webshops begår fejl og har en rodet og uoverskuelig struktur.

En uoverskuelig menustruktur, er noget, der ofte forvirrer den besøgende, og kan derfor have rigtig dårlige konsekvenser for en webshop, da det i mange tilfælde fører til at den besøgende hurtigt forlader webshoppen igen. Og det er vel at mærke uden at have foretaget et køb.

Af den grund, kan der være rigtig meget at hente ved at have styr på disse forhold og gøre brug af webshop SEO.

Duplicate Content 

Duplicate Content, eller “dobbelt indhold” er en fejl, som mange webshop kommer til at begå. Og er et problem indenfor webshop SEO, som vi ofte støder på. I og med at webshop tit viser deres produkter i flere forskellige kategorier, og fordi der i webshop tit er filtre, der gør at den besøgende kan få vist produkterne efter visse kriterier, kan de samme sider med det samme indhold tilgås på forskellige URL’er. Og herved kommer problemet med duplicate content. Her skal man have styr på sin URL-struktur og dels sørge for at alle produkter har en unik beskrivelse, også selvom produkterne er meget ens.
Konsekvensen ved at have duplicate content, kan være at Google ikke ved, hvilken af de ens sider, der findes, som er den primære og dermed hvilken én af dem, den skal rangere højst. Og det kan derfor ende med at den side, du helst ville have til at rangere højst i Google kommer længere ned. Dette er noget, der også bliver taget hånd om med webshop SEO.

3. On & Off-page webshop seo

A. ON-PAGE WEBSHOP SEO
Vi sørger for at jeres webshop er optimeret, så den opfylder Googles guidelines til struktur og opsætning. On-page webshop SEO består bl.a. af disse delelementer:

Title tags. Title tags er vigtige idet det er dem, man ser som det første i Googles søgeresultater. Det er altså her, man har mulighed for at ”lokke” den søgende ind på éns webshop. Her skriver vi fængende SEO-titler, der klart, kort og præcist kommunikerer webshoppens / produktets fordele og værdier.

Metabeskrivelse. En metabeskrivelse er de linjer, der står under title tag’et i Googles søgeresultater. Metabeskrivelsen har samme funktion som title tag’et, nemlig at den skal få den søgende til at klikke sig ind på webshoppen. Her har man lidt mere plads at gøre godt med, og vi sørger altid for at udnytte al den plads, der er til rådighed. Antallet af bogstaver og tegn, der er plads til, ændrer Google på af og til, så det sørger vi selvfølgelig altid for at holde os ajour med og opdatere.

Billeder. Billeder er noget , som alle webshops gør meget brug af. Derfor er det yderst vigtigt at de bruges på den rigtige måde, og ikke mindst at man ligger inde med rettighederne til at bruge dem. Har man ikke rettigheder til de billeder, man bruger, kan det ende med at man skal af med store bøder til, dem der har rettighederne over dem. Billeder er gode til at præsentere det, som webshoppen sælger på en indbydende og ofte informativ måde. Derudover kan de også være med til at hente trafik ind til webshoppen gennem søgemaskinernes billedresultater.

Vi sørger for at alle webshoppen billeder lever op til de gældende krav, hvad angår anbefalet fil-navngivning og alt-beskrivelser, hvilket er med til at gøre shoppen mere synlig i Google.

Indhold. På webshoppens enkelte landingssider eller kategorisider, er det vigtigt at der udover en masse produktbilleder, også er noget indhold i form af tekst. Disse tekster skal have en vis længde og en vis mængde af det søgeord, som er specifikt for den pågældende landingsside. Tekstindholdet er med til at sende tydelige signaler til Google om, hvad den pågældende landingsside handler om, hvilket gør det lettere for Google af rangere den i forhold til andre landingssider på andre webshops.

Vi kan levere komplette Webshop SEO tekster og content til jeres landingssider og kan også rådgive om udformningen af dem, hvis I vælger selv at stå for dette.

Interne links. At linke mellem de forskellige undersider på sin webshop, gør dels shoppen mere brugervenlig idet navigation bliver hurtigere og nemmere, og dels hjælper det Google med at forstå, både den relationsmæssige opbygning af din side, og hvad den handler om.

Pagespeed. Hastigheden, som en webshop indlæser de forskellige sider på, er et andet punkt, der typisk halter med webshops pga. de mange produktbilleder, som ofte tager tid at indlæse.
Dette giver en dårlig brugeroplevelse for den besøgende, og da pagespeed er en vigtig rangeringsfaktor for Google, er det vigtigt at optimere på dette.
En sides pagespeed afgøres af mange forskellige faktorer, men er typisk influeret af fx billedernes størrelse, forbindelsen til webhotel, kodekvalitet og øvrig funktionalitet på siden. Det hele skal indlæses, og det tager tid, og her vil den besøgende hurtigt vælge at gå tilbage til Google, hvis siden ikke bliver indlæst nærmest med det samme. Der er i dag ingen, der gider at sidde og vente på at en webside skal indlæse.

Tekniske elementer. Udover de allerede nævnte faktorer, vil der ofte være en del diverse tekniske forhold, som er overset, eller som der ikke har været opmærksomhed på, eller som man ikke har haft kendskab til, som skal udbedres med webshop SEO.
Bruger du fx overskrifter på siden rigtigt? Er der links, der linker til sider, der ikke længere findes? Ser webshoppen rigtig ud på mobile enheder? Der er mange elementer, man skal have styr på, som potentielt helt eller delvist kan forårsage reduceret synlighed i Google.

B. OFF-PAGE WEBSHOP SEO
Off-page Webshop SEO handler om de elementer, der ikke foregår direkte på hjemmesiden / webshoppen.
Det er typisk tiltag, man gør for at drive trafik ind til webshoppen udefra, samt tiltag for at bygge sidens digitale troværdighed op.
Her benytter vi os af disciplinen “linkbuilding”, som består i at man ”bygger” links, der peger ind på webshoppen fra forskellige troværdige hjemmesider.
Dette gør at webshoppens autoritet øges i Googles øjne, og dermed øges muligheden for at rangere højere end konkurrenterne markant.
Desuden kan det forøge kendskabet til brandet og webshoppen generelt at blive nævnt på forskellige hjemmesider og være til stede på diverse fora etc.

4. Opfølgning, analyse og monitorering

Igennem hele samarbejdet med jer, måler vi på effekten af vores webshop SEO arbejde og analyserer på, hvor salgene kommer fra. På denne måde kan vi på baggrund af resultaterne tilpasse vores kommende tiltag og strategier.

A. Udvikling

Vi måler udviklingen ved hjælp af forskellige SEO specifikke værktøjer, heriblandt også Google’s egne. På denne måde opnår vi ét samlet billede, som vi kan bruge til at levere en meget præcis afrapportering, som vi med sparring fra jer, bruger til at træffe beslutninger om de videre webshop SEO tiltag.

B. Nyt indhold

For at jeres webshop kan findes på alle relevante søgetermer, skal der løbende laves nyt indhold til shoppen. Dette indhold består primært af SEO-tekster, som vi kan stå for at forfatte, men også fx grafikker, billeder, videoer m.m. Dette arbejde vil vi koordinere under sparring med jer, for at opnå det mest relevante, interessante og ikke mindst mest konverterende indhold.

C. Linkbuilding

Et af de webshop SEO tiltag, der vægter tungest i forhold til at få en webshop til tops i Google er linkbuilding. Links fra andre hjemmesider, der peger ind på webshoppens forside, eller specifikke kategori undersider, er et løbende arbejde, og helt afgørende for dels at holde sin placering i søgeresultaterne, men også for stille og roligt at komme højere op. I og med at autoriteten fordeler sig på hele domænet, vil indgående links højne placeringerne for alle webshoppens sider.

SÅDAN FOREGÅR SAMARBEJDET OM JERES WEBSHOP SEO

1. Vores samarbejde starter med en indledende afklaringssamtale med jer om jeres behov og ønsker. Her får vi i fællesskab fundet ud af, hvilke resultater I som virksomhed gerne vil opnå med søgemaskineoptimering for jeres webshop (samtalen kan foregå enten pr. telefon, video, eller fysisk hos os eller jer).

2. På baggrund af vores fælles afklaringssamtale vil vi foretage en detaljeret analyse af jeres webshop specifikt og website generelt og dermed afdække hvilke aspekter, der bør optimeres.

3. På baggrund af vores analyse af jeres webshops nuværende niveau og dens potentiale, udarbejder vi et oplæg til en fremgangsmåde, som samtidig vil indeholde vores tilbud.

4. Ved accept af fremgangsmåden og tilbuddet, sætter vi gang i arbejdet.

5. Vi afrapporter løbende med status på, hvordan det går og tilpasser pba. sparring med jer, hvis det er nødvendigt

6. I er som virksomhed selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os, hvis I har spørgsmål, eller forslag

Vil du høre mere om et samarbejde?

Kontakt os for en uforpligtende analyse og snak om jeres Webshop SEO behov.

RING NU PÅ60 72 05 60