Webshop Google Ads

Du er her: Hjem » Specialer » Webshop Google Ads

Google Ads er nøglen til succes med din webshop

Størstedelen af alle danskere starter deres søgen på Google, når de skal finde et bestemt produkt eller service.

Derfor er det afgørende for en webshop at være tilstede i Google Ads, da man her er synlig med annoncer allerøverst / side 1, når nogen søger efter de produkter, man tilbyder i sin webshop. Fra den ene dag til den anden, kan vi hjælpe dig til langt mere synlighed og flere salg .

Hvorfor er Google Ads så vigtige?

Som webshopejer kommer man ikke uden om brugen af Google Ads, hvis man vil nå ud til de rette (og så mange som muligt), samtidigt med at gøre opmærksom på sit produkt.

Det smarte ved et Google Ads-set up er, at du kun betaler, når nogen klikker på din annonce, så selve eksponeringen er i princippet gratis. På digitalt markedsføringssprog kalder vi det PPC-annoncering, som står for Pay Per Click.

Din webshop kan altså meget hurtigt være i gang med at blive vist for øjnene af potentielle købere, der har søgt på noget, som man i Google Ads har besluttet sig for at blive vist på. Det er med andre ord ekstremt relevante og købsparate eksponeringer for din webshop og du har fuld kontrol over processen.

Opnå de bedste eksponeringer med Google Ads

Alt efter, hvordan du sætter dine Google annoncer op i Google Ads, kan du komme til at ligge i top hver gang, nogen søger på et ord, som er forbundet til din annonce. Måske er det dog en bedre forretning at ligge nummer 2, 3 eller 4 – så sættes det blot anderledes op, og vi er med hele vejen.

På denne måde er din webshop sikret optimal synlighed og et solidt konverteringspotentiale.

Hvad er Google Ads egentlig

Måske er du landet på denne side fordi du blot har hørt om Google Ads, men faktisk ikke helt er inde i, hvad det er. Og der er Google Ads kort sagt Googles egne annoncer, som vises øverst i deres resultatvisning.

Annoncerne kan dog også vises andre steder på nettet, og det er nogle af de mere “avancerede” funktioner, der er i spil her, som fx remarketing, intent og Smart Shopping.

Annoncerne betaler man typisk en klikpris for, og denne klikpris afgør ens placering i Google, og det er man selv herre over. Manøvren består så i at få så meget salg ud af hver annoncekrone som muligt.

Fx vil 100 klik til en klikpris på 1,5 kr. betyde, at ét salg koster 150 kr.. Kan man derimod få 5 salg for samme pris, så koster hvert salg kun 30 kr.. Her er det så væsentligt, hvad man sælger og hvad man tjener på hvert salg.

Intelligent auktionssystem

Prisen for et klik på en annonce styres af et auktionssystem, som er indbygget i Google Ads, og afgøres blandt andet af hvor meget man selv er villig til at betale for et klik, hvor stor konkurrencen er på det søgeord, man vil have at éns annonce skal være synlig på, samt kvaliteten af den annonce, man har oprettet, og hvor god relevans den har ift. den landingsside, den er tilknyttet.

Der er altså en række faktorer, der alle spiller sammen og har betydning for hvad prisen for et klik på en annonce ender med at blive i sidste ende. Alt afhængig af disse forhold, kan prisen på et klik ende på alt mellem 50 ører og flere hundrede kroner.

Klikprisen vil dog helt naturligt følge din direkte konkurrence, da alle sælger varer med nogenlunde samme margin osv.

Auktionssystemet er faktisk så intelligent, at det holder styr på, hvilken annonce, der skal vises. Det sker ved at udvælge de potentielle annoncer som alle byder ind på et specifikt søgeord.

Det betyder også, at det ikke er nok at betale den højeste klikpris for at få vist sin annonce på den bedste placering. Auktionssystemet ser i ligeså høj grad på hvordan din annoncekampagne er sat op. Så hvis du både placerer dig på gode, relevante søgeord og sætter din kampagne op så auktionssystemet måske udvælger dig til en topplacering, har du gode muligheder for en hurtig indtjening.

Vi hjælper dig gerne med at sætte dine kampagner op – skal vi tage en snak? Kontakt os allerede i dag via formularen for neden og fortæl os lidt om din virksomhed, eller giv os et uforpligtende kald.

Udvalgte referencer

SÅDAN FOREGÅR SAMARBEJDET OM JERES WEBSHOP GOOGLE ADS

1. Vores samarbejde starter med en indledende afklaringssamtale med jer om jeres muligheder og behov. Her finder vi i fællesskab ud af hvilket setup, der passer bedst til jeres virksomhed. (samtalen kan foregå enten pr. telefon, video, eller fysisk hos os eller jer)

2. På baggrund af vores fælles afklaringssamtale vil vi foretage en dybdegående analyse af jeres nuværende Google Ads setup, hvis I allerede har noget sat op. Hvis I ikke har noget setup endnu, vil vi analysere jeres webshops opbygning og produkter og dermed afdække det mest optimale Google Ads setup for jeres webshop.

3. På baggrund af vores analyse udarbejder vi et oplæg til en strategi/fremgangsmåde, som samtidig vil indeholde vores tilbud.

4. Ved accept af fremgangsmåden og tilbuddet, sætter vi gang i arbejdet.

5. Vi afrapporter løbende med status på, hvordan det går og tilpasser hvis det er nødvendigt.

6. I er som virksomhed selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os løbende, hvis I har spørgsmål, eller forslag til fremgangsmåden.

Priser og pakker

Vi arbejder med alle størrelser af webshops, og i sidste ende vil et samarbejde bero på et skræddersyet tilbud. Dog har vi for overblikket skyld listet et par pakkerløsninger, som kan give en indikation omkring samarbejdet.

Pakke 1, “Begynder”: 5 timer/md.
Inkluderer SEO og/eller Google Ads

Pakke 2, “Kickoff”: 25 timer/md.
Inkluderer SEO og/eller Google Ads og/eller Social ads (op til 2 platforme), mulighed for personligt fremmøde

Pakke 3, “Professionel”: 50+ timer/md.
Inkluderer SEO og/eller Google Ads og/eller Social ads (op til 4 platforme), hertil branding, strategi og konverteringsoptimering. Personligt fremmøde anbefalet.

 

Timepriser fra 600,- til 700,- excl. moms.

BESTIL TILBUD

Kontakt os for et godt tilbud på jeres opgave

Fremsendes på mail

LAD OS STÅ FOR JERES WEBSHOP GOOGLE ADS

RING NU PÅ60 72 05 60

Så tager vi en uforpligtende snak om jeres behov og muligheder

Vi ser frem til at høre fra dig

FAQ

Ejer jeg selv arbejdet i leverer?

Ja, alt vi laver, laver vi på dine konti og din webshop. Dermed går intet tabt, hvis samarbejdet skulle ophøre. Vi hjælper også gerne med at sætte alle konti korrekt op fra start, så du/I selv er ejerne og vi inviteres til disse efterfølgende.

Kunne jeg ikke selv lave arbejdet?

Jo, meget af vores arbejde ville du selv kunne lave, og dette vil være forskelligt fra kunde til kunde, hvilke kompetencer der besiddes. Vi bistår gerne med råd, vejledning og gennemgang, hvis du selv ønsker at lave det meste, og ellers kan du trygt overlade det til os. Her vil vi naturligvis arbejde struktureret, strategisk og med øje på det størst mulige afkast – og i tæt dialog med Jer. Herved kan i lave dete arbejde, I er bedst til – så gør vi det vi er bedst til!

Er der binding på et samarbejde?

Nej, et samarbejde med os kan ophøre ved udgangen af måneden. Dette betyder dog ikke, at vi ikke arbejder langsigtet og med store mål for øje, og denne strategi lægger vi sammen. Men vi mener ikke, at det giver mening at binde kunder gennem kontrakter, vi mener at vores arbejde og samarbejde vil tale for sig selv.