ORDTÆLLER

Du er her: Forside » Ordtæller

Ordtæller til links eller tekst

Indtast hjemmesideadresse eller kopiér tekst direkte ind i nedenstående kasser.

Få herefter vist antal ord og forekomster af de enkelte ord i teksten.

Sådan bruger du ordtælleren

Vores ordtæller har to felter man kan benytte sig af:

1. Et felt til en url (hjemmesideadresse som fx. https://nordlysmarketing.dk/) og
2. Et tekstfelt, hvor brødtekst kan kopieres ind i.

Indtaster du en url i det første felt, checker ordtælleren det antal ord, der er på den pågældende side du har indtastet. Det gør det noget nemmere at tælle ord, så du ikke skal til at markere og kopiere tekst med billeder, og alt muligt andet på en given side. Den tæller kun ordene på siden – helt enkelt.

I det “almindelige” tekstfelt kan en brødtekst fyldes ind – evt. hvis du har skrevet det et andet sted og ønsker at tælle ordene deri. Du afgør 100% selv, hvad du finder lettest at bruge af de to muligheder.

 

Ordtæller med densitet på ordene

Vores ordtæller kan, foruden at tælle ordene (duh!), også vise dig densiteten af ordene i din tekst (brødtekst eller fra url’en). Dette er særligt anvendelig, hvis du skriver teksten med henblik på at bruge den i SEO-regi, hvor netop forekomsterne af de primære søgeord er en vigtig faktor. Dog har dette ændret sig en del over årene, men Google ser stadig på det – dog på en anden måde.

Du kan dog hurtigt se, om det er helt galt i forhold til at være overoptimeret, og dermed arbejde nogle af ordene ud af teksten. Igen tager det 2 sekunder at køre ordtælleren, så det er vigtig indsigt på meget kort tid. Prøv selv!

 

Ordtæller til tekster på dansk og engelsk

Fordelen ved denne ordtæller er, at den har mulighed for at læse æ’er, ø’er og å’er. Dette er noget man sjældent oplever i engelssprogede ordtællere, man kan finde andre steder på internettet.

Disse ordtællere skærer ofte det resterende af et ord af, når der indgår æ, ø og å. Det medfører, at det kan være svært for brugere at tyde, hvad det egentlig er for nogle ord den viser søgeordsdensiten for.

Vi i Nordlys Marketing har selv været trætte af, at engelsksprogede ordtællere, som vi har brugt i vores konsulentarbejde, ikke har kunnet læse æ, ø og å. Derfor er vores formål med denne ordtæller at give dig et værktøj, der ikke kun kan bruges som ordtæller til engelske tekster, men også til danske. Det er noget vi selv har manglet, så vi håber I også vil få gavn af den 🙂

 

10 trins-guide til On page SEO

For at gøre det endnu lettere for dig, der bruger denne ordtæller som en del af din SEO, har vi forneden samlet nogle step-guide til On page SEO-begynderen. Her kan du se vores bud på, hvad du skal være opmærksom på, når du forbedrer din On page SEO.

10-trinsguide til On page SEO-begynderen:

  1. For at gøre det muligt at rangere højere i søgemaskinerne, er det vigtigt at finde ud af hvilke søgeord, der kunne være relevante at blive vist på. Skriv disse op under hinanden i et tekstprogram, såsom Word.
  2. Sæt dem ind i et søgeordsanalysværktøj, såsom Google AdWords’ Keyword Planner, hvor man så kan se hvor mange søgninger, der er på hvert søgeord. Her kan man også få inspiration til alternative søgeord, som man kan rette sin On page SEO efter.
  3. Sæt derefter søgeordene inkl. søgeantal ind i Excel.
  4. Sæt derefter søgeordene ind i et rangeringsanalyseværktøj, såsom SEO PowerSuites Rank Tracker, hvor du kan se, hvordan din hjemmeside rangerer på de søgeord, som du har indsat.
  5. Find derefter ud af hvilke søgeord, du vil rangere højere på, samt hvilke landingssider, der skal blive vist når folk søger på de pågældende søgeord.
  6. Foretag derefter søgninger på de søgeord, du vil rangere højere på, for konkret at se, hvordan din hjemmeside rangerer i søgemaskinen. Brug helst inkognito-tilstand, så du får så retvisende et billede som muligt.
  7. Brug værktøjer såsom for eksempel Screaming Frog til at analysere de hjemmesider, der er rangeret som nr. 1, 2 og 3 for hvert af de fokussøgeord, du vil rangere højere på. Dette er med henblik på at finde eventuelle tendenser, som du selv kan anvende på din egne landingssider.
  8. For at en landingsside kan rangere højere på et fokussøgeord, er det som en grundregel, en god idé at have en søgeordskoncentration på ca. 1-1,5% på det pågældende søgeord. Brug vores ordtæller for oven til at finde ud af, hvad søgeordsdensiteten er på dine og konkurrenternes landingssider.
  9. Hvis densiteten ikke er ca. 1-1,5%, kan du arbejde med hjemmesideteksten, og her gå efter at nævne dine fokussøgeord flere steder.
  10. Hvis du arbejder i WordPress, kan installere plugin’et Yoast, der er et særdeles brugbart værktøj, når man skal lave On page SEO, da man løbende kan få tips til ændringer og status på både SEO og læsevenlighed på den pågældende side.

LAD OS STÅ FOR JERES SØGEMASKINEOPTIMERING OG FÅ BEDRE PLACERINGER I GOOGLE

RING NU PÅ: 60 72 05 60

Så tager vi en uforpligtende snak om jeres behov og muligheder