GOOGLE SERP SIMULATOR
Du er her: Forside » Google SERP Simulator
Indsæt url (valgfrit)
Eksempel Titel
www.eksempel.dk
Fokusord
✘ Fokusord blandt de første 5 ord i titlen ✘ Fokusord blandt de første 10 ord i meta ✘ Titel bruger min. 50% af tegn ✘ Metabeskrivelse bruger min. 50% af tegn ✘ HTML-tegn i titlen ✘ HTML-tegn i metabeskrivelsen ✘ Fokusord i URL ✘ Fokusord som 1. eller 2. ord i titel ✘ Fokusord blandt første 3 ord i metabeskrivelseOM TITLE TAGS OG META BESKRIVELSER
Title tags og meta beskrivelser er vigtige i forhold til søgemaskineoptimering (SEO), da de tilsammen er én af de ranking faktorer, der er medvirkende til at Google rangerer en side højere i søgeresultaterne.
Da title tag og meta er det første relateret til éns hjemmeside, som én der har søgt i Google, vil stifte bekendtskab med, er det afgørende at man her formår at få præsenteret sin side eller produkt på bedste vis, så folk for lyst til at klikke sig ind på selve siden.
Dette gør man ved at have fængende og velformulerede title tags og meta beskrivelser, såvel som at man får det søgeord der er relevant for den pågældende side så langt frem i teksten som muligt. Desuden bør man bruge al pladsen – dvs. alle de karakterer, der er til rådighed, hvilket Google ændrer ind i mellem.
LAD OS STÅ FOR AT LAVE JERES TITLE TAGS & META BESKRIVELSER – RING NU PÅ: 60 72 05 60
Populære HTML-symboler til din Title og Meta description
«
»
←
→
⇒
•
|
«
»
✓
✔
←
→
↔
≈
↑
↓
Med vores Google SERP simulator (SERP = Search Engine Results Page) kan du allerede her se, hvordan din title og meta-beskrivelse vil se ud, før Google finder den, og du først der kan se, om den er for lang eller på anden måde kan optimeres.
Sådan bruger du simulatoren:
Har du allerede udfyldt title og meta på en given underside på din hjemmeside, anvend da “Hent”-funktionen og felterne udfyldes med det, der allerede er indtastet. Her kan du nemt rette til og brug gerne rettesnorene i højre side, så din title og meta-beskrivelse bliver så (SEO)-god som muligt.
Har du en “ny” side, hvor der ikke er udfyldt meta, så udfyldes felterne blot til det hele er grønt i højre side. Læg mærke til, om titlen eller beskrivelsen bliver for lang – i så fald skifter den til “…” og resten vises ikke. Dette er en begrænsning Google selv lægger i deres SERP, så man har kun en given mængde pixels og tegn.
SKAL VI LAVE JERES TITLE TAGS & META BESKRIVELSER – RING NU PÅ: 60 72 05 60
Lad os stå for at skrive jeres title tags og meta beskrivelser, så er I sikre på at alle jeres title tags og meta beskrivelser til alle jeres sider er konverterings- og søgemaskineoptimerede samt lever op til alle Googles krav.