Instagram Annoncering

Du er her: Hjem » Specialer » Instagram Annoncering

Øg kendskabet til din virksomhed med Instagram annoncering

I en tid hvor de sociale medieplatforme cirkulerer omkring os som the go-to place for at connecte på kryds og tværs, er der ikke nogen tvivl om, at hvis du ønsker at nå ud til nye, potentielle målgrupper og kunder, så skal du se nærmere på Instagrams muligheder.

Nemme og intuitive annonceringsmuligheder

Som med Facebook Annoncer er Instagrams annonceringsmuligheder gjort intuitive og brugervenlige, så du nemt kan danne dig et overblik over hvordan du ønsker at nå ud til en ny, potentiel målgruppe. I 2012 blev Instagram opkøbt af Facebook og det betyder bl.a. at du kan skabe overblik over både dine Facebook Annoncer og Instagram Annoncer via Facebook Business Manager.

Du kan selvfølgelig også holde dig til Instagrams brugerplatform og administrere dine annoncer her.

Der findes forskellige måder at strukturere dine Instagram annoncer, som har til formål at øge kendskabet til dig og din virksomhed. Det vil vi gennemgå med dig her:

  • Annoncer i stories
    Nå ud til nye følgere ved at sætte din annonce op i story-format. Din story kan vises når Instagram-brugere tjekker dagens stories ud. Story-formatet er en kreativ måde at udtrykke sig på og skaber blikfang med sine mange features.
  • Billedannoncer
    Lad et inspirerende billede blive featured som sponsoreret annonce i brugernes feed. Enkelt og nemt er det at lade en Instagram-post stå frem som en billedannonce med link direkte ind til din profil.
  • Videoannonce
    Prøv kræfter af med en videoannonce – det er lige så simpelt som en billedannonce, men her får brugerne mulighed for at opleve et visuelt indtryk af dit produkt. Selvfølgelig også med følger-link til din profil.
  • Karrusel annoncer
    En karrusel annonce er ideel hvis du gerne vil gøre opmærksom på flere produkter på samme tid. På samme måde som billed- og videoannoncerne, vises karrusel annoncen i brugernes feed, men gør det muligt at swipe gennem flere billeder i én annonce.
  • Samlingsannoncer
    Som med karrusel annoncen har du med samlingsannoncer mulighed for at vide flere billeder eller videoer på samme tid. Forskellen er det visuelle udtryk. Med samlingen swiper man ikke, men laver et inspirerende mood-board med flere billedeksempler på samme tid.
  • Annoncer i Udforsk-funktionen
    Instagrams “udforsk” er dér hvor brugere søger efter nyt, inspirerende indhold og nye konti, udenfor de konti som de i forvejen følger. Her har du mulighed for at placere en annonce for at skabe blikfang og gøre opmærksom på dig selv til brugere som i forvejen er på udkig efter noget nyt.

 

Hvordan holder jeg styr på mine annoncer?

Instagram har gjort det meget simpelt at administrere annonceringsmulighederne. På den måde kan alle være med uanset størrelsen på din virksomhed. Formålet er at det skal være nemt at øge sit følgertal og at du selv kan styrke din brand awareness. Siden Facebook opkøbte Instagram i 2012 taler de to platforme sammen og gør det muligt for dig at administrere dine annoncer mm. på to måder:  Instagrams “udforsk” er dér hvor brugere søger efter nyt, inspirerende indhold og nye konti, udenfor de konti som de i forvejen følger. Her har du mulighed for at placere en annonce for at skabe blikfang og gøre opmærksom på dig selv til brugere som i forvejen er på udkig efter noget nyt.

  • Direkte i Instagrams app…
    …har du mulighed for at gøre opslag til annoncer. Det er nemt at vælge hvilke opslag du ønsker skal promoveres, du styrer selv dit forbrug og du kan tilmed spore aktiviteten direkte i appen også.
  • Annonceadministrator…
    …gør det muligt at både holde øje med- og oprette dine forskellige typer annoncer og stories. Log ind på din Facebook Business Manager og kom i gang med det samme, du har mulighed for at oprette målgrupper, holde øje med din effektivitet og dit forbrug.

 

Hælder du mere til at lade nogle andre bevare overblikket over din konto og dens effektivitet, så tøv ikke med at tage fat i os – vi ser frem til at høre fra dig!

Med Nordlys ved din side får du:

  • vi starter med en grundig snak om dine ambitioner, ideer og foreløbige målgruppeindsigt
  • vi analyserer herefter hvordan vi kan sætte ind og imødekomme dine ønsker
  • i samarbejde med jer lægger vi en realistisk strategi med fokus på jeres målsætninger
  • opsætning af annoncemålgrupper og efterfølgende, løbende evaluering af annoncernes performance
  • vi hjælper gerne med at udarbejde tekst til jeres opslag og annoncer. Ønsker I selv at stå for materialeudvikling kan vi i stedet stå på siden med konsulterende råd
  • eftersom Instagram i høj grad er et æstetisk medie med fokus på det visuelle udtryk, bistår vi også gerne med at vejlede jer i jeres overordnede udtryk, flow og outreach og generelle gode råd til følgerinteraktion, samarbejdsmuligheder mm.
SKAL VI STÅ FOR JERES INSTAGRAM ANNONCERING?

RING NU PÅ60 72 05 60

Så tager vi en uforpligtende snak om jeres behov og muligheder