MARKEDSFØRINGSKONSULENT

Du er her: Forside » Vi tilbyder » Konsulentydelser

SEO strategi – en vigtig del af en moderne forretning

SEO strategi er blevet vigtigere end nogensinde før. Flere og flere bruger Google til at søge information og shoppe. I takt med denne forøgelse i brugerantallet, er der en tilsvarende stigning i antal hjemmesider. Virksomheder har efterhånden indset vigtigheden af ikke alene at have en online tilstedeværelse, men også at den skal tiltrække potentielle kunder, og give dem lyst til at købe.

 

Større konkurrence om rangeringer kræver flere ressourcer til online marketing

Virksomheder bruger flere ressourcer end nogensinde før på at få udviklet velfungerende og moderne hjemmesider, der giver en god brugeroplevelse. I takt med dette øgede fokus på hjemmesider, bliver der også afsat flere ressourcer til online marketing – herunder SEO strategi. Dette giver god mening, da konkurrencen om rangeringer i søgemaskinerne bliver stadig mere intens.

Hvad nytter det, hvis man har den bedste og flotteste hjemmeside på markedet, men ikke er synlig i søgemaskiner som Google? Ikke ret meget. Det er de færreste, der besøger en hjemmeside første gang via adressefeltet i toppen af browseren.

Derfor er det vigtigt at finde ud af, hvordan man kan blive synlig i Google, så man kan få flere besøgende ind til den hjemmeside, man har allokeret så mange ressourcer til at få bygget op. Her kan det hjælpe at have en SEO strategi.

Hvad handler SEO strategi konkret om?

SEO strategier kan udformes på mange forskellige måder. Vi hos Nordlys Marketing har dog en bestemt fremgangsmåde, som vi benytter os af:

 

  • Indledende analyse
    Hvad er det for en forretning? Hvordan er kulturen? Hvad er ambitionerne? Hvem er målgruppen? Hvad er målgruppens ønskede situation, mål osv., og hvad hindrer dem i at opnå disse? Hvad er succeskriterierne for den online tilstedeværelse?

 

  • Opstil KPI’er 
    Hvilke områder er vigtige at have fokus på i vores SEO strategi? Besøgende? Konverteringer? Rangeringer?

 

  • Lav SMART mål
    Lav målsætninger under hver KPI, der er Specific (specifikke), Measurable (målbare), Attainable (opnåelige), Relevant (relevante) og Timebound (tidsbegrænsede).

 

  • Opstil konkret handlingsplan
    Lav strategier og taktikker for, hvordan målsætninger opnås.

Kom i gang i dag

Det er forskelligt fra forretning til forretning, hvad målsætningerne er i en SEO strategi. Det er selvfølgelig vigtigt at få styr på, hvad du ønsker at opnå. Men det er også relevant at fokusere på, hvordan du når derhen, og altså hvilke strategier, metoder, taktikker, du bruger.

Når man har begrænset viden indenfor online marketing – herunder søgemaskineoptimering, kan det være uoverskueligt og svært at vide, hvad der er relevant, realistisk og ambitiøst, når det kommer til målsætninger.

Hvis du har brug for assistance til at lave en SEO strategi, der tager fat i alle de vigtige områder, så du kan udvikle din forretning, er du meget velkommen til at kontakte os via kontaktformularen for neden for et uforpligtende tilbud.

GRATIS POTENTIALEANALYSE 

Bestil analyse af jeres hjemmesides synlighed

Analysen udarbejdes manuelt med skræddersyede anbefalinger og fremsendes på mail

Valgfrit: Ønsker særligt fokus på