Digital markedsføring kursus

Du er her: Hjem » Kurser » Digital markedsføring kursus

Lær hvordan man grundlæggende arbejder med SEO, Google AdWords og Google Analytics

Tilmelding til vores digital markedsføring kursus gøres længere nede på siden

På dette digital marketing kursus lærer man, hvordan man kommer til tops i Google, får kick-startet sin Google-annoncering, samt analyseret sin hjemmesides præstationer vha. Google Analytics.

Vi har valgt at tilbyde dette 3-i-1 digital markedsføring kursus, hvor man kan få indblik i tre discipliner, der er essentielle for ens succes med digital marketing. Tilmeld dig vores digital markedsføring kursus i SEO (Søgemaskineoptimering), Google Ads og Google Analytics og kick-start din lead-generering og salg.

På vores digital markedsføring kursus får man indblik i:

  • Hvordan Google fungerer og læser hjemmesider, så man ved, hvad man skal fokusere på at tage hånd om.
  • Hvordan man som virksomhed kommer til tops i Google
  • Hvordan man opretter annoncer i Google Ads og får succes med dem og jeres fremtidige annoncering
  • Hvordan man analyserer jeres hjemmesides- og annoncers præstationer vha. Google Analytics.

Vi har kogt mange års erfaring ned til dette spændende digital markedsføring kursus, der vil give værdifuld viden, der både kan spare penge og øge omsætningen fremover. På dette digital marketing kursus lærer man som deltager, hvordan man optimerer sin egen hjemmeside, får indblik i de bedste værktøjer, lærer at oprette effektive annoncer med Google Ads, samt lærer at bruge Google Analytics som statistisk analyseværktøj.

Hvis man er begynder til let-øvet i SEO, Google Ads og Google Analytics, og ønsker at få udvidet sin viden på disse områder, er dette 3-i-1 digital markedsføring kursus ideelt.

Bliv i stand til at vurdere kvaliteten af et bureaus resultater indenfor SEO, Google Ads og Analytics.

Vores 3-i-1 digital markedsføring kursus

Heldagskursus (7 timer)

Pris pr. pers. 3.295,- ekskl. moms

– 4 pladser pr. gang
– Kl. 9.00-16.00
– Fuld forplejning
– Materiale tilsendt efter kurset

Reservér din plads i dag

Ved tilmelding til digital marketing kursus kontaktes du efterfølgende telefonisk for en kort samtale om niveau og specifikke ønsker.

Vi tilretter heraf materialet til kursisterne på dagen.

Har du spørgsmål eller andet inden din tilmelding, så kontakt os gerne på [email protected] eller tlf. 60 72 05 60

VORES 3-i-1 DIGITAL MARKEDSFØRING KURSUS ER FOR DIG, DER…

Digital markedsføring kursus med øvelser og analyser af egen side på dagen.

… Ønsker at forstå, hvordan en hjemmeside kommer til at rangere højere i Google – og i top!

… Ønsker at lære, hvordan man opretter annoncer i Google Ads, der skaber gode resultater.

… Ønsker at lære, hvordan man analyserer sine annonce- og hjemmesidepræstationer og brugeradfærd.

… Ønsker at varetage arbejdet på egen hånd og/eller, bedre kunne føre en konstruktiv dialog med jeres nuværende digital markedsføringsbureau.

… Er selvstændig erhvervsdrivende og sidder med alle aspekter af hjemmesiden.

… Sidder som marketing-, content- eller hjemmesideansvarlig i en virksomhed.

… Ønsker at udvide sine kompetencer og CV indenfor digital markedsføring eller til et fremtidigt job.

… Ønsker at drive mere trafik til din hjemmeside og øge omsætningen.

HVORFOR LÆRE SEO, GOOGLE ADS OG GOOGLE ANALYTICS?

– På dette digital markedsføring kursus kan man bl.a. lære SEO (Search Engine Optimization / Søgemaskineoptimering). SEO er arbejdet med at optimere og ”forbedre” indholdet på en hjemmeside, så det vurderes så relevant som muligt af søgemaskinerne som fx Google, Bing og Yahoo.

Dette belønnes med bedre rangeringer, da søgemaskinerne gerne vil vise det resultat, som giver den bedste oplevelse for brugeren – svaret på det de søger.

– SEO er også arbejdet med at optimere sidens ”omdømme” på nettet, altså om hjemmesiden nævnes af andre sider i relevante sammenhænge, som af søgemaskinerne tolkes som anbefalinger.

Sammenlagt vurderes din side på over 300 parametre, som i sidste ende afgør dens placering i Googles søgeresultater. Vi kommer omkring alle de afgørende dele på dagen, så man efterfølgende er i stand til at analysere og udføre de tiltag, så I opnår de bedste resultater.

– Derudover kan man på dette digital marketing kursus lære Google Ads (tidligere: AdWords). Dette er stedet, hvor man opretter annoncer, og analyserer deres præstationer. Her kan man meget specifikt fastlægge, hvilke søgeord og søgeordskombinationer, man skal blive vist på. Når man opretter en annonce, byder man samtidig ind med priser, man ønsker at betale pr. klik. Her er Google Ads lavet sådan, at man kun betaler pr. klik, også kaldet Pay Per Click (PPC). Dette kan dog gå hen og blive en dyr handling, hvis man ikke kender dybdegående til faldgruberne. Dette er noget vi kommer omkring på kurset, så man lærer at undgå de dyre fejl, og i stedet er i stand til at opsætte effektive annoncer, der skaber gode resultater.

– På dette digital markedføring kursus kan man også lære Google Analytics. Dette er et værktøj, hvor man bl.a. kan analysere sin hjemmesides præstationer, brugeradfærd, statistik ang. besøgende, samt få vist den historiske udvikling indenfor alle disse områder. Analytics er derfor et uhyre vigtigt redskab at kunne bruge, da det er her man kan følge med i ens hjemmesides udvikling. På kurset vil vi give indblik i, hvordan man kan benytte Analytics, så man er i stand til at måle på ens hjemmesides præstationer.

DIGITAL MARKEDSFØRING KURSUS MED TEORI OG PRAKSIS

Dette digital markedsføring kursus er bygget op med en løbende blanding af teori og praksis, hvor de tekniske begreber, strategier og værktøjer vil blive gennemgået. Således kan vi på vores digital markedsføring kursus arbejde med og implementere de første tiltag på jeres hjemmeside.

Vi har besluttet, at begrænse deltagerantallet til 4 personer, da vi mener dette er det maksimale antal deltagere, der kan være med, for at vi kan videregive så meget værdifuld information og én til én-hjælp. De begrænsede antal pladser på dette digital markedsføring kursus giver derfor rigelig med tid til spørgsmål og dialog om egne problemstillinger.

Hvad lærer man på kurset?

På vores digital markedsføring kursus får man følgende udbytte:

 

  • Undervisning i SEO, Google Ads og Google Analytics
  • Konkrete tips til, hvordan man kan komme i gang med SEO, Google Ads og Google Analytics
  • Brugbar vejledning i, hvad der er godt og skidt at gøre indenfor SEO, Google Ads og Google Analytics

Er I flere end 4, der ønsker at deltage fra samme virksomhed? Kontakt os for et tilbud på et skræddersyet kursus hos jer eller for større hold.

Praktisk information

Sted:
Nordlys Marketing, Tuborgvej 5, 2900 Hellerup – København

Nordlys Marketing

Tidspunkt:
Digital markedsføring kursus (heldags): 9.00-16.00 (Start kl. 9.15)

Pris:
Digital markedsføring kursus (heldagskursus): 3.295,- ekskl. moms.

Tilmelding:
Brug kontaktformular. Kurset lukkes ved 4 tilmeldte. Tilmelding først gældende ved indbetaling. Information sendes på mail.

Kurserne afholdes i egne lokaler og mere information følger herom ved tilmelding. Der forbeholdes ret til aflysning ved for få tilmeldte.