SERP

Du er her: Hjem » Ordbog » SERP

Hvad betyder SERP?

 

SERP er en forkortelse for Search Engine Results Page (søgeresultatsside), og er det, der bliver vist, når man foretager en søgning i en søgemaskine såsom Google.

En SERP er altså en liste med hjemmesider, der er indekseret og sat i rækkefølge alt efter hvor relevant Google mener de er. De hjemmesider, som Google mener er relevante i forhold til det pågældende søgeord, bliver indekseret på de øverste pladser på en SERP.

I en SERP bliver der ofte vist tre ting: Et title tag, en URL (et link) og en meta description. Title tag og meta er lavet til kort at give den besøgende en idé om dels hvad hjemmesiden handler om og dels hvad den pågældende underside, der linkes til, handler om. Her skal administratorerne af hjemmesiden altså formå at sælge varen så godt som muligt – uanset om der er tale om et udbudt produkt/ydelse eller om det er en hjemmeside, der ikke sælger noget.

Når man skal udforme sit title tag og meta description, er der forskellige SEO-elementer, man skal tage højde for, for at muliggøre både højere rangeringer og flere klik til ens side. Her kan det være en god idé at bruge en såkaldt SERP-simulator, der kan guide én til et godt title tag og meta description. Der findes en del programmer, der kan være gavnlige, og man kan med fordel benytte sig af Nordlys Marketings SERP-simulator.

GRATIS POTENTIALEANALYSE 

Bestil analyse af jeres hjemmesides synlighed

Analysen udarbejdes manuelt med skræddersyede anbefalinger og fremsendes på mail

Valgfrit: Ønsker særligt fokus på